Progress Zoals wel vaker is jouw valkuil dat je mijn berichten slecht leest. Ik geef duidelijk aan dat dit een noodscenario zou kunnen zijn, niet dat dit soort maatregelen nu al nodig zijn.
Mwa, dat valt wel aardig tegen ben ik bang, zeker je initiele reactie is meteen "in den extremen", "als het in gedrang komt dan kan het wel uit, want je kan ook met het OV"
Verder niets genuanceerd of noodzaak etc, etc....
Probeer eens wat genuanceerder te zijn en minder in de extreme voorbeelden te reageren, dan is er ook inhoudelijk beter op te reageren.
Progress Wat betreft de energietransitie: kijk eens naar de paniek die er vorig jaar was rondom het gas.
Iets met een transitie die al uitdagend was en opeens een oorlog die daar impact op heeft, dat stond idd niet echt in de verwachtingen die er toen waren, en uiteindelijk heeft de overheid het wel onder controle gekregen, heeft mensen gesteund en heeft de leveringszekerheid voor de lange termijn vastgelegd, en hebben we eigenlijk geen dag zonder gas gezeten.
Progress Maar daar is de Efteling toch niet uniek in?
Mijn punt is: als je als overheid consumenten en bedrijven de overstap naar elektrisch wil laten maken (vanwege klimaat en stikstof), moet je wél zorgen dat het netwerk daarop berekend is.
Waar zeg ik dat de Efteling uniek is?
Jij doet alleen alsof er niets gebeurt in het traject en de Efteling nu slachtoffer is, terwijl de Efteling problemen heeft als elk ander energie intensief bedrijf en ook gewoon geholpen wordt met subsidies bijvoorbeeld, terwijl er echt wel stevig gewerkt wordt aan diverse tijdelijke en structurele oplossingen.
Daarnaast heb je nu eenmaal de lastigheid dat er niet 1 oplossing is, de energie transitie is het aanpassen van duizenden radartjes in een geheel, en je kan niet rustig van A naar Z werken, nee, je werkt tegelijk aan heel veel verschillende onderdelen, en voor sommige zaken moet je nog opossingen uitwerken die misschien nog niet eens bestaan, en stilstaan kan je ook niet permiteren, want we leven al een stukje in reserve tijd.
En nee, dat is niet makkelijk, maar het is een probleem van ons allemaal, waar iedereen mee te maken heeft en niet alleen "ja, de overheid moet maar klaar zijn"