Ik verwacht eerder een aanpassing aan het Huis zelf: gewoon een volledige andere indeling van het gebouw.
Huidige toiletten slopen, ruimte zat voor een groot toiletblok daar nu de kassa's weg zijn. Aan de andere kant kan je voor de gastenservice makkelijk een nieuwe optimale ruimte bouwen.
En voor de rest is er ruimte zat voor een garderobe of buggy-verhuur.
En de ruimte die dan nog over is, kan perfect gebruikt worden om het huis en de omgeving wat te ontharden, wat waterfeatures/watervalletjes te voorzien. Zoals het ook op de concept arts voor het Hotel zelf staat.
Zolang het Hotel ook niet af is, zie ik geen rigoreuze aanpassingen gebeuren aan het huis zelf, mogelijk eens het hotel klaar is wel: het zou het ideale moment zijn om wat meer ingrijpende werken aan de ingang te kunnen doen.
Ik vermoed ook niet dat Efteldingen ooit zou verdwijnen of zou verhuizen, het ligt qua ligging perfect aan de in/uitgang van het park en zelfs 2 grote souvenirshops naast mekaar zie ik nog werken: het is altijd superdruk naar de avond toe in Efteldingen, een tweede souvenirwinkel (met een iets ander aanbod) krijgen ze ook wel gevuld. Zeker met het oog op groei.
Michael Het gros van de bezoekers komt tegenwoordig vanaf rechts van de grote parkeerterreinen en lopen al niet meer richting de grandeur van de entree, die hebben al een hele andere blik op de entree
Ik zie hun op termijn (zeker gezien die terreinen aangemerkt zijn als tijdelijke parking) eerder investeren in een andere aanlooproute naar het park, dan dat ze het huis gaan draaien. Ze zouden bijvoorbeeld het pad kunnen laten uitkomen op het midden van de huidige parking, recht tegenover de nieuwe Garderobe.
Mocht dat gebouw permanent zijn, zie ik hun dat zeker nog doen, en dan loop je ook weer recht op het huis zelf af.