Michael Sowieso is verontwaardiging niet op zijn plaats. Waar hebben we het helemaal over? Dit is een klein extraatje, meer niet.
De fancommunity is al sinds de eerste bouwhekken verschenen aan het zeuren om meer informatie. Wat zeg ik, verantwoording en excuses werden zelfs geëist!
Daarnaast weet De Efteling dat er de komende jaren nog veel grote bouw- en onderhoudsprojecten aan komen. Droomvlucht gaat drie maanden dicht en het lijkt een kwestie van tijd voordat het Carrouselpaleis en het kasteel van Doornroosje in de steigers staan. Verder is er Archipel fase 2, groot onderhoud aan de Piraña en uiteindelijk natuurlijk Strookrijk. Blijkbaar krijgen we bij een aantal projecten een soort bouwkeetje met meer informatie. Precies wat we willen toch? Dat men er een overkoepelend thema/figuurtje voor kiest, dat niet specifiek aan één van die projecten hangt is logisch. Dan kan dat bouwkeetje (misschien staan er t.z.t. wel meerdere tegelijk in het park) hergebruikt worden.
Men is dus gaan zoeken naar de combinatie bouwen en sprookjes; de drie biggetjes liggen dan voor de hand. En daarvan kon er natuurlijk maar één écht goed bouwen 🙂
Wat jij 'storytelling in de overdrive' noemt, zie ik dus simpelweg als een leuk extraatje. Meer is het niet en meer moet je er ook niet achter zoeken denk ik. Het had ook Pardoes met een bouwhelm kunnen zijn, maar dan is dit toch veel leuker?
Je opmerking dat een deel van de samenleving een varken als onrein ziet kan ik echt niet serieus nemen. Peppa Pig is al jaren populair, evenals Knorretje van Winnie de Poeh. Ook Toverland heeft volgens mij een varken als walkaround character (toch?). Mensen die daaraan aanstoot nemen moeten dat écht bij zichzelf zoeken. De Efteling neemt ook geen afscheid van haar heksen omdat zwaar gereformeerden daaraan aanstoot nemen.