Michael De mond vol over duurzaamheid, maar wel 100 meter stof verbruiken voor een onnodig wereldrecordje. Ik vind het qua uitvoering matig, maar voor een park dat de mond vol heeft van duurzaamheid begrijp ik eerlijk gezegd niet dat hier toestemming voor kwam.
Was dit nieuwe stof? Of gerecycled? En zoals @Limburgleef al zegt: we weten niet wat er nu verder met de stof gebeurt. Wellicht verdwijnt die in de opslag en zien we het over een paar jaar terug in nieuwe personeelskleding, toneelgordijnen of weet ik veel.
Het is heel makkelijk schoppen tegen een park als de Efteling, dat in de kern natuurlijk alleen volledig duurzaam kan worden door de deuren voorgoed te sluiten. Ze timmeren behoorlijk hard aan de weg, maar dat betekent niet dat ze dan verder helemaal niets meer mogen. Beetje flauw om ze dan op dit soort kleinigheden aan te vallen.
Ik vind het verder ook geen interessante actie of zo, maar het is een typisch mediastuntje dat wat aandacht voor het hotel zal genereren. Voor ons is dat niet nodig, maar ze mikken natuurlijk op een breder publiek dan mensen die al maandenlang naden zitten te tellen.