Je zegt dat je geen rental car gaat hebben. Dan zou ik in dit geval toch overwegen om een split stay te doen en zowel on-site te verblijven bij Universal en Disney. Dan zit je twee keer in de respectievelijke bubbel en moet je in eerste instantie dan enkel denken aan vervoer van Universal naar Disney (er vanuitgaand dat je eerst naar Universal zou gaan). Plus dan nog het vervoer van/naar de luchthaven uiteraard.
Twee keer on-site zal wel prijzig zijn & de voordelen bij Disney van on-site zijn de afgelopen tijd serieus geminderd, maar ze zijn er toch nog steeds; dat heb ik zelf persoonlijk eerder deze maand kunnen vaststellen. Ik ken de details niet van on-site bij Universal verblijven, maar daar heb je toch ook, dacht ik, early entry en exclusief toegang tot de Harry Potter-rides? Please correct me if I am wrong.
Afhankelijk van de tijd die je bij Disney spendeert, zou je daar ook nog een split stay kunnen doen. Starten in een value resort en halverwege overschakelen naar een moderate, of starten in moderate en halverwege overschakelen naar deluxe. Dat heb ik enkele jaren geleden gedaan en dat was een toffe ervaring - en Disney zorgt er uiteraard voor dat je bagage perfect van het ene resort naar het andere resort gaat.