Macer
In ieder geval een leuke tijd gehad lees ik!
Pinnen in winkels e.d. met de eigen pinpas is nog steeds niet vanzelfsprekend in Amerika. Soms lukt het wel en soms niet. Wij gebruiken nog steeds de ouderwetse manier en dat is cash. Is ook wat overzichtelijker dan 15x per dag je CC te gebruiken. Die gebruiken wij alleen bij de wat grotere uitgaven zoals kleding.
Florida is niet extreem duurder dan de rest van Amerika of Nederland. Sommige dingen zoals Disney of parkeren zijn wel duur. Maar uit eten vind ik daar goedkoper dan hier. Het verschil is alleen dat je elke dag uit eten gaat itt tot thuis dan loopt het op. De fooi is inderdaad een bedrag wat in Nederland automatisch bij de rekening zit. Het lijkt alsof het extra uitgaven zijn maar uiteindelijk dus niet. Overigens hoef je niet standaard 20% te geven hoor.
5 Dagen voor de 2 parken van Universal zijn wel echt veel.
In jullie geval was het hotel alleen een slaapplaats omdat je de 1e keer natuurlijk veel wilt zien. Na een aantal keer Orlando ga je merken dat je niet elke dag in een park wilt zijn. Je gaat ook andere dingen doen zoals relaxen in het zwembad van een leuk hotel.
Let op! Amerika/Florida is verslavend! Het gaat hier niet bij blijven😉
In 2000 voor het eerst gegaan en deze zomer gaan we al weer voor de 23e keer(geloof ik)