Voor vluchten er gewoon zo vroeg mogelijk bij zijn. Dan kun je een retourtje nog wel eens voor 500/600 euro scoren.
Afhankelijk met hoe veel personen je bent kun je in Florida vaak spotgoedkoop een villa huren. Doorgaans een stuk goedkoper dan een hotel. Wij hadden in 2018 een villa voor 20 personen waar we met 12 in zaten. Uiteindelijk gingen er 4 personen wat vroeger naar huis en het bleek dat zelfs met 8 personen die villa nog steeds goedkoper was dan een hotel.
Geen persoonlijke ervaring met bij Universal zelf zitten, maar bij Disney zou ik momenteel niet aanraden. Er zaten ooit wel wat voordelen aan (magic hours, fastpasses en mogelijkheid voor dining plan - sommigen zijn al niet meer), maar het bezorgt ook immens veel koppijn om daar alles geregeld te krijgen (vooral als je met meer dan 4 personen bent, dan kunnen die systemen dat volstrekt niet aan, tot maximaal 4 zul je waarschijnlijk weinig problemen hebben). De meest recente video van DisneyFoodBlog die ik er over gezien had kwam er uiteindelijk op neer dat verblijven bij Universal toch meer de moeite waard is dan bij Disney (als de Disney Fans al voor Universal kiezen dan zegt dat wel iets lijkt me).. Maar zoals al eerder gezegd in dit topic; Momenteel veranderd alles ook enorm snel.
Ik kan wel aanraden om de diverse "help" sites aan te raden (zoals de eerder genoemde Disney food blog) over tips en tricks in Orlando.