Het is natuurlijk goed om je alvast wat in te lezen, maar je hebt eigenlijk pas echt iets aan de antwoorden op deze vragen als je ook weet wanneer je wilt gaan. Het veranderd op dit moment allemaal zo snel dat de adviezen van vandaag volgende maand al weer compleet anders kunnen zijn.
Wij zijn er dit jaar voor het eerst geweest in mei en dat werkte echt perfect. Pas wel op voor Memorial day weekend, dan wil je weg zijn daar.
Als je een on property bij Disney wilt verblijven zou ik zeker naar de Disney Holidays website gaan kijken. Let erop dat je hem op Ierland zet als locatie, daar krijg je betere deals.
KevinRollercoaster27 Als je Universal wilt bezoeken is een accommodatie bij Disney wel aan te raden?
Wij hebben er voor gekozen om ons verblijf in Orlando op te delen in 2 delen. Eerst on property bij Universal en daarna door naar Disney. Zoals al gezegd wordt rijden er geen standaard shuttle diensten tussen Disney en Universal. Uber werkt prima in Orlando, maar dat zijn dan best wat ritjes die je moet maken. Een huurauto zou ik hiervoor afraden gezien de parkeerkosten die ook hoog op kunnen lopen.
KevinRollercoaster27 Is de shuttle verbinding goed of kan je beter een huurauto pakken? En hoe werkt dat met parkeren ( als je meerdere dagen gaat)?
Als je on property bent bij ofwel Universal of Disney zijn de shuttle diensten naar de parken helemaal perfect en heb je zelf echt geen huurauto nodig. Mocht je ook wat parken buiten deze bubbels willen bezoeken dan zou ik je aan raden om dus ook een deel van je vakantie on property bij Universal te logeren. Binnen een aantal van hun hotels heeft Avis een inpandige locatie (zorg dus wel dat je een hotel kiest die dat heeft). Als je in een Universal hotel verblijft krijg je korting als je via deze Avis locatie je huurauto boekt. Daarnaast hoef je dan geen parkeerkosten bij het hotel te betalen. Maar dit is eigenlijk vooral handig voor de parken die wat verder weg liggen want voor bijv. SeaWorld werkt een Uber net zo goed.
KevinRollercoaster27 En misschien wel de belangrijkste vraag als je voor het eerst die kant op gaat, hoeveel dagen voor Disney en Universal ?
Goede vraag en heel erg afhankelijk van hoe jij graag een park bezoekt. Ik ben iemand die graag langere tijd op een plek is om de parken uitgebreid te kunnen bekijken, maar er zijn ook mensen die aan 1 dag per park genoeg hebben. Dat zou ik eigenlijk sowieso minimaal aanhouden ook, maar een paar dagen extra om nog eens terug te gaan naar de parken die goed bevielen is geen overbodige luxe 😉