Het is nu al even geleden, maar afgelopen woensdag was ik m'n trip begonnen en heb ik dus 2 parken in m'n eentje bezocht;
Ik was begonnen, op donderdag, met Heide Park. Op zich echt ideaal om in m'n eentje te zijn gegaan. Je bent inderdaad van niemand afhankelijk en kan doen en laten wat je wilt. Aan de andere kant, je deelt het ook niet echt met iemand.
Voor mij was Heide Park sowieso een park waar ik veel achtbaantypes en situaties voor het eerst zou ervaren. Voor mij was de interesse in parken en achtbanen voornamelijk in de covid periode ontstaan, en ik was niet naar bijv. de Efteling geweest sinds de bouw van de Baron en überhaupt nog niet naar Toverland.
Dus in Heide Park voor het eerst een flinke baan gedaan met Colossos (wat een beest), een dive coaster met Krake, en een wing coaster met Flug der Damonen. Single rider lines, waar beschikbaar, waren echt ideaal. Voornamelijk bij Colossos kon ik vaak vrijwel volledig doorlopen.
Maar het is niet alleen maar rozengeur en maneschijn. Toen ik de dag erna naar Hansa Park ging, had ik naast een mogelijk lichte voedselvergifting ook nog een complete overload met wat ik allemaal alleen aan het doen was. Eigenlijk tot het punt dat ik compleet dicht sloeg na Flucht Von Novgorod. Want ook daar voor het eerst een Gerstlauer baan gedaan, een verticale lift hill (hier was ik oprecht nerveus voor) en een beyond vertical drop.
Hoewel de baan echt tof was, liep ik hier dus wel tegen een muur dat ik, voor mn gevoel, veels te veel nieuwe ervaringen opgedaan had in een korte tijd waardoor ik mezelf niet meer aan kon zetten tot andere attracties / banen. Hierbij was het waarschijnlijk ideaal geweest om wel iemand erbij te hebben die dan toch dat zetje kon geven of om het ermee te delen.
Uiteindelijk dus voornamelijk rondgelopen in Hansa en bijna niks gedaan, maar dat pak ik als een leermoment. En ik kom nog wel een keer terug voor Karnan en Nessie. Maar ik zat op het punt dat ik me zelf niet in de Scotsman kon krijgen, dus dan is de situatie toch wel vrij ernstig...
Nu een paar dagen rust terwijl ik op het evenement rondloop, en een paar kleine wijzigingen in m'n plannen. En nu ik de rust heb, kijk ik ook wel uit naar Tivoli en Liseberg. En beide hebben niet echt 'nieuwe' ervaringen, waardoor ik niet verwacht tegen dezelfde muur aan te gaan lopen. Of ze zijn minimaal, zoals bijv de floorless bij Tivoli of de lapbar restraints van Helix, want al m'n inversions so far zijn met over de shoulder restraints gedaan.
Ook probeer ik een rustdag tussen de 2 parken te pakken, dus niet meer direct achter elkaar. Al in al, wat goede lessen voor mezelf met alleen naar parken gaan, al verwacht ik in de toekomst minder problemen als ik m'n limieten steeds verder weet uit te breiden 😛