QDude24 Ik denk dat de planning zo gemaakt was dat ze fase 1 voor de kerstvakantie klaar wilde hebben en zo volle capaciteit konden draaien en zonder bouwhekken. Daarna komen ze in de rustige maanden Jan, Feb en Maart, dan hebben ze weer zo min mogelijk last van de drukte om een plein open te gooien en te verbouwen.
Denkende aan het feit dat er mogelijk een hotel gebouwd gaat worden, een attractie bij Spookslot, een nieuwe rieten dak voor het Huis met de Vijf Zintugen en wie weet nog een huisje in het Sprookjesbos, wil je niet gelijktijdig nog een bouwgroep bij Sindbad hebben.
En nog na 2023 dit gebied afmaken lijkt mij helemaal geen efficiënte en gewenste manier van bouwen. Nu staan alle bouwketen er nog en hebben ze bij de afdeling decoratie al in een zucht de toekomstige decoratie kunnen maken zoals bijvoorbeeld het bootje bij Vogel Rok dat waarschijnlijk een replica wordt van het Sindbad sloepje.
Ik denk dat ze eerst het plein van Vogel Rok verder gaan verbouwen, dan het pad achter Archipel en dat dan de bouwketen richting een Spookslot attractie zullen gaan. Panorama zal nog wel even moeten wachten ben ik bang.
Maar goed, dat voelt voor mij logisch. Misschien denkt de Efteling daar anders over.