Michael Daarbij wil ik ook wel gezegd hebben dat ik het vogelrok plein altijd wel de grootste ratjetoe heb gevonden qua stijlen en impressies. Dus dat hier wat meer samenhang komt kan ik alleen maar toejuichen. Maar dit gebied helemaal doortrekken tot voorbij het voormalig podium op de siervijver hoeft van mij dan weer niet.
Helemaal eens. Panorama is an sich een mooi gebouw, maar in combinatie met Vogel Rok, de voormalige Monsieur Cannibale, en Carnaval Festival zijn er te veel afzonderlijke stijlen bij elkaar gezet.
De grootste doorn in mijn oog is nog steeds dat afzichtelijke Carnaval Festival, wat qua uitstraling gewoon compleet niet past; niet op die plek en qua gevel en aankleding buiten al helemaal niet bij de Efteling.
Daar komt bij dat ik persoonlijk ook niet houd van de geschilderde backdrop van Vogel Rok. Van het geheel hadden ze een prachtige gevelrij kunnen maken, maar dat is allemaal helaas nooit gebeurd. Dat gaat nu ook niet gebeuren, want dat kost te veel geld. Het toevoegen van meer horeca/winkel/attractieaanbod gaat het probleem van dit gebied ook niet oplossen.