scagen Het station in vogelrok is in thema. Er misschien niet veel te zien qua interactie of verhaal maar dat maakt niet uit. De ruimte is mooi en chic gedecoreerd. Naar mijn mening een stuk fijner wachten dan in een rij met een paar standaard kunst kerstbomen in een grote kale hal
Hoewel de hallen van Toverland niet de fijnste verblijfsruimtes zijn kan je toch niet zeggen dat de wachtrijen van Toverland slechter zijn dan die van de Efteling? De Efteling heeft met een Python, Droomvlucht en Fata Morgana (buiten) drie van de grotere veehokken van het Nederlandse pretpark landschap. Toverland heeft de rijen van de meeste grote rides gewoon prima tot zeer prima op orde. Troy is aangepakt sinds de opening, de rijen van Maximus en de flume zijn ook geupgrade en de rij van Fenix is ook dikke prima. Natuurlijk, het kan altijd beter, maar de Efteling bied je meer veehok dan Toverland, ongeacht door welke bril je kijkt.
Ontopic verder, ik vind dat de hele Python gewoon plat mag. Niets aan die attractie hoort thuis in de Efteling. De lay-out, de looks, de wachtrij, het is allemaal bah. Snel afscheid van nemen wat mij betreft, iedere euro die erin gaat is er mij een teveel.