PretparkPower Echter, dat het artikel op Looopins nu geplaatst wordt en werkzaamheden lijkt me allemaal niet erg toevallig.
Dat is inderdaad een beetje het ritme van Looopings. Die weten al meer, maar waarschijnlijk heeft de Efteling het voor elkaar gekregen om Looopings nog even stil te houden. Waarschijnlijk net voor de aankondiging komt Looopings met een bericht dat het er komt en wanneer om vervolgens het officiële bericht van de Efteling te kunnen plaatsen. Dat zijn 3 Looopings artikelen en dus drie keer inkomsten voor meneer Wit.
Brabander Door dan eerst het podium te maken creëer je ruimte om vervolgens te beginnen met het avonturenpad.
Dat denk ik inderdaad ook. Lijkt me het meest logische en duidelijke sein dat Fase 2 er aan komt. Ook vind ik het thematisch een stuk fijner dat het podium meer naar CF gaat. Dan is de scheiding van de twee werelden nog meer aanwezig.
Mark Maar gevoelsmatig vind ik deze werkzaamheden wat vroeg, kan me best voorstellen dat het podium een nieuwe plek krijgt of voorbereiding daarop, maar dat we pas na de kerst echt de werkzaamheden aan fase 2 zien.
Zou het is kleinere fases kunnen gaan dit keer? Dat het podium nu eerst verplaatsen wordt als Fase 2.2, het adventure trail/Archipel vergroting als Fase 2.3 (die kunnen ze nog voor of tijdens de kerst doen want daar heeft niemand last van) en het Vogelrok plein Fase 2.4 in de maanden januari t/m maart.
Eigenlijk geeft alleen het verbouwen van het VogelRokplein overlast en daarom verwacht ik dat, dat in de rustige periode van begin 2025 zal komen, als het er komt.
Na het verbouwen van het Lurk en Limoen Huys verwacht ik dat hier ook wel budget los is gemaakt. We gaan het (hopelijk snel) zien.