JorisR klopt de discussie is inmiddels zinloos, maar een drogreden wil ik het persoonlijk zeker niet noemen.
Als je op google zoekt naar "Afrikaanse Inheemse Stammen" zie je veel voorbeelden van trotste stamleden met hun versieringen op, om of in het lichaam als piercing, en dan doel ik niet op foto's van tig jaar geleden, ook veel recente foto's zie je van stamleden die poseren voor de camera.
Vooral bij mensen van de Mursi stam (ja ik moest de naam ook even zoeken hoor) zie je veel in onze westerse ogen bizarre versiersels zoals botten aan hangers of door de neus,oor of als ketting maar ook de bekende lip-platen door de onderlip.
Dat Monsieur Cannibale weg moet omdat een kleine groep het aanstotelijk vind blijf ik nog steeds jammer vinden, want afgezien van het karikaturale was het figuur toch vrij accuraat qua uiterlijk.
Naar mijn mening is dit niks meer en niks minder als het (on)bewust willen wegstoppen van een kleine groep mensen die trots zijn op hun versiersels.
Maar goed de beslissingen zijn genomen, verandering is zeker ook erg goed, en met wat we er voor terugkrijgen mogen we ook heel blij zijn als de tekeningen beloven wat de werkelijkheid word gaat deze hoek volgens mij best wel een pareltje worden.
Mijn interesse en nieuwsgierigheid heeft het zeker.