DisneyKaatsheuvel Omdat die ruimtes niet voorzien zijn op een restaurant, onder een achtbaan liggen, geen faciliteiten hebben voor een keuken (en voor een restaurant + bar + keuken of voorzieningen) is het toch vrij krap.
Daarnaast zijn die ruimtes ook niet leeg, dat is momenteel een deel archief + kledij dacht ik. Tenzij ze die naar een extern magazijn gaan brengen, hebben ze daar momenteel nergens elders ruimte voor dacht ik.
asuran Vogel Rok is dacht ik wel nog in goede staat, een binnenachtbaan krijgt het echt een pak minder te verduren. Revolution in Bobbejaanland is bijvoorbeeld ook nog in hele goede staat en die is nog een hoopje ouder.
Vogel Rok rijdt ook nog heel soepel in mijn gevoel, dus ik vermoed niet dat we daar snel grote dingen gaan zien gebeuren (zeker al niet als ze uiteindelijk toch gaan investeren in een nieuwe wachtrij/aangekleed station).
DisneyKaatsheuvel Ziet er prachtig uit, maar daarmee is ook heel de serre weg en ik weet niet hoe realistisch dat scenario is. Geeft me tegelijk ook een heel hevig Fata Morgana gevoel met de groene koepel.
In de scenario van deze concept art zouden er wel enorm veel zitplaatsen verloren gaan in het complex en de Efteling heeft aangegeven dat ze die niet kwijt willen (en geeft ook altijd de hoge capaciteit aan).
Brabander Ik vind de aanpassingen van de laatste paar dagen een enorme verbetering. Is het perfect, absoluut niet. Maar het is uiteindelijk maar een oud restaurant wat er evenzeer ook nog 10 jaar kon staan met die lelijke Jokie-panelen. Het ziet er veel en veel beter uit dan wat het was.
De Efteling kan beter, maar het is niet zo eenvoudig om ineens een van je grootste restaurants te verliezen, zeker niet wanneer de drukste periodes van het jaar er aankomen. We klagen al steen en been over dat er te weinig horeca is in de Eteling en het op piekmomenten niet genoeg is, stel je voor wat dat geeft wanneer er zoveel capaciteit nog eens bijkomend wegvalt.
Helaas is dit vermoedelijk het gevolg van deadlines, capaciteit, een beperkt budget en een gebouw dat een opknapbeurt nodig had. Tenslotte hadden we ook steen en been geklaagd mochten ze enkel een opknapbeurt voor het gebouw gedaan hebben en niets thematisch.
Dat gezegd zijnde vind ik het spijtig dat de buitenmuren niet gestuct zijn en geverfd zijn, dat zou het een veel mooier uitzicht gegeven hebben dan die bakstenen.
Maar, again, als ik de verwachtingen hier zie dan wilt de meerderheid gewoon een nieuw gebouw zien wat ettelijke miljoenen zou kosten. Backerei Krümel kostte 3 miljoen euro, maar ondertussen is er door inflatie heel wat meer qua kosten bijgekomen en zijn materiaalprijzen enorm gestegen.
Reken uit hoeveel de sloopkosten voor het gebouw zouden zijn (zeker als er asbest in gebruikt is), en dan zal je met 3 miljoen de sloop nog niet bekostigd hebben, laat staan een nieuw gebouw. Gezien hoe ongelofelijk veel geld er dit jaar (en vorig jaar) geïnvesteerd is in het park, begrijp ik dat iets zoals dit gewoon niet met een groot budget gedaan kan worden. En dan ben ik blij dat er iets gedaan is, ook al had het meer mogen zijn.