MattaM Mocht het gebouw op semi-korte termijn platgaan, dan had dat nu gebeurd. Er is geen enkele reden om nu nog een vrij stevige ombouw te doen om binnen een paar jaar de sloopkogel er doorheen te jagen.
Ik zie ook geen reden waarom dat zou moeten gebeuren: het gebouw is niet optimaal meer ingedeeld voor de huidige tijd, maar het is een ruim restaurant waar toch vaak veel mensen zitten. Genoeg voorgehad dat je een plekje moest zoeken en moest hopen dat je iets vond. Om zo'n hoeveelheid horeca op piekmomenten te missen zie ik echt niet goedkomen.
Het is ook een van de oudste gebouwen in de Efteling. Langs de ene kant hoor ik hier geklaag als er iets gesloopt wordt, langs de andere kant hoor ik nu geklaag dat het niet gesloopt wordt. Damned if you do, damned if you don't.
Ik zou oprecht ook niet weten wat je hier in de plek zou terug moeten zetten, zonder grotendeels dezelfde vorm aan te nemen: je hebt hier best veel capaciteit, de vorm waarin je kan bouwen is vrij beperkt (er is niet meer ruimte beschikbaar daar dan nu al bebouwd is), dus een sloop is in mijn ogen ook gewoon niet zinnig. De interne indeling kan nu perfect aangepast worden mocht dat gewenst zijn.
Het enige argument voor te slopen is dan het uiterlijk van het gebouw, waar ze nu toch ook flinke stappen lijken te zetten.
Slopen zou iets moeten zijn dat enkel in extreme, uiterste, gevallen moet gebeuren.
FlyingTimo Daarvoor zou inderdaad heel de boel gesloopt moeten worden. Voor wat het nu is ziet dit er wel al een gigantische upgrade.
laprikantan Wat mij betreft had het wit mogen blijven, de serre er uit gesloopt en het water dichterbij laten komen.
Ze hebben die capaciteit nu eenmaal nodig, die veranda zie ik nooit meer verdwijnen. Wat ik liever zie is dat het terras buiten iets verkleind wordt en dat het terras minder "afgesloten" voelt door die glazen panelen. Gaf het naar mijn gevoel altijd een claustrofobisch gevoel.