Dream_wizard Binnen de Efteling zelf zou ik ook nog Fabula als een iets andere keuze neerzetten waar ik ook al best smakelijk gegeten heb (en niet typisch pretpark-eten).
Nu wil het toeval dat ik onlangs wel nog in Panorama A La Carte geweest ben, en ik heb daar heerlijk gegeten (de vleesrib met cous-cous). Dus ik vind zeker dat een restaurant zoals dat zijn plek in de Efteling heeft en ik vind het spijtig dat er gewoon een La Place in komt.
Maar er zijn in de Efteling echt wel horeca-punten die van bedenkelijker/bedroeflijker kwaliteit zijn dan La Place. Zo vind ik persoonlijk Toko Pagode echt een ramp met vreselijke opties om te eten: Aziatisch eten leent zich tot veel beter dan wat gemicrogolfde troep (ik vind het persoonlijk gewoon walgelijk).
De kwaliteit van de tijdelijke kramen die afgelopen zomers stonden op de Speelweide (met loempia's en dergelijke) waren van een veel hoger niveau dan de Toko Pagode. Hier kan écht veel meer uitgehaald worden en ik juich een echt Aziatisch/Orientaals aanbod bij Panorama echt aan (dat zal waarschijnlijk wel ten koste gaan van de verkoop van Toko Pagode, maar genoeg daar mee te doen).
Dat gezegd zijnde, er staan op de korte termijn al 3 nieuwe horeca-punten op het programma voor zover we weten (het Grand Hotel krijgt 2 restaurants en er komt horeca (we weten wel nog niet in welke vorm) bij Danse Macabre, dus ik hoop eerst dat daar goede concepten neergezet worden.
mikeee Renovaties van dit formaat gaan enorme overlast geven, dus zodra ze daaraan gaan beginnen is het volledige gebouw wel even dicht vrees ik. En ik denk niet dat La Place zomaar even een paar maand dicht wilt gaan, dus ofwel nemen ze dan andere horeca tijdelijk over (Pinnokio's zou kunnen, ofwel een nieuw restaurant in het Grand Hotel tijdelijk. Of het Witte Paard, maar dat zie ik het liefst van al niet gebeuren. Maar het Diorama/Carrouselpaleis maakt natuurlijk ook best een kans), ofwel krijgen ze dan een pop-up plek in de Efteling. Ik zie het in ieder geval ook nog niet de komende jaren gebeuren, maar ik hoop wel dat we binnen de komende 5 jaar toch wel iets gaan zien gebeuren hierbij.