ppc-anoniem-2 Seven Dwarfs, Tron, Beauty and the Beast, World of Color . . . er zijn inderdaad andere attracties doe ook wel eens de spotlight mogen krijgen. Er zitten weer veel usual suspects bij.
Dit is natuurlijk een serie die Disney relatief goedkoop kan maken én content die geen enkele andere streamingdienst kan aanbieden. Het zou me dis niets verbazen als men al voorsorteert op een tweede seizoen; daarvoor moet men dan natuurlijk wel wat ‘toppers’ in reserve houden.
En zoals ik al zei: de genoemde attracties zullen vooral de aanleidingen voor afleveringen zijn, niet noodzakelijkerwijs de enige onderwerpen. In the Haunted Mansion aflevering zullen bv. Phantom Manor en Mystic Manor aan bod komen.
Dat de kastelen en hotels hierin zijn opgenomen vind ik niet zo vreemd; de serie zal immers gericht zijn op een mainstream publiek en niet specifiek op pretparkfanaten. De kastelen zijn natuurlijk dé symbolen van de Disneyparken.
Overigens is al aangekondigd dat ook liefhebbers van de attracties aan het woord zullen komen; naast alle informatie kunnen we dus ook wat ‘fluff’ verwachten.
Ik weet niet wanneer je voor het laatst op Disney+ hebt gekeken, maar One Day At Disney bestaat inmiddels uit 51 shorts. Gezamenlijk geven ze een mooi beeld van de veelzijdigheid van het bedrijf. Ik vind het een erg leuke serie!