[WIP]
Nu de herexamens (eindelijk) voorbij zijn heb ik (ook eindelijk) terug tijd voor het verderzetten van een aantal projectjes!
Kleine backstory: Een aantal jaar geleden ontwierp ik een Lego recreatie van een fantasievaarder met als doel deze uiteindelijk te kunnen verkopen. Helaas kwam de totaalprijs redelijk duur uit en zag ik het niet zitten om de handleiding apart te verkopen aangezien ik er niet veel voor kon vragen door de simpliciteit. Als ik daarna meer tijd had om zulke dingen te ontwerpen had ik hetzelfde gedaan als wat Brick de Kikker nu doet; instructies voor modellen van achtbaantreinen verkopen. Aangezien het mij nogal lullig leek om ook hetzelfde te doen bedacht ik wat anders, iets wat ik een hele tijd terug ook al op extreem kleine schaal had gemaakt; modellen van de achtbaanlayouts zelf.
Zo, all caught up? Mooi, want dit is het eerste model waarmee ik de start van het project aftrap: Psyké Underground van Walibi Belgium.
De reden dat ik deze eerst maak en niet een ongethematiseerde kermisachtbaan is om te oefenen op het ontwerpen van de gebouwen die rond de attractie staan. Deze is enorm kleurrijk, dus ik moet goed op de prijzen letten van de verschillende onderdelen en naar alternatieven zoeken als de juiste kleur niet beschikbaar is... Later zal ik dan een poging doen om effectief layouts na te maken aan de hand van hoses, maar dat is simpelweg een rotwerk...
Ik weet niet of ik bijvoorbeeld deze ook effectief zal omtoveren tot bouwplan om dan vervolgens te verkopen, als ik het doe splits ik alle delen zeker en vast op zodat je bijvoorbeeld enkel het gebouw van de looping moet bouwen zodat je niet verplicht bent álles te bouwen...
Maargoed, hier zijn wat foto's van hoever ik sta met de Lego Psyké Underground!