Toen Lego aankondigde dat Mario in zijn kart stond ik letterlijk te juichen van blijdschap.
Weer een iconisch personage uit een iconische game, en als liefhebber van gaming, waarbij Mario toch een van de eerste karakters was die ik speelde eeuwen geleden op de NES was ik verkocht aan gaming.
Als dan ook nog de geruchten de kop op steken dat er ook een blauw spikeschild uit komt, dan ga je alles in de gaten houden, en wat bleek dat schild kon je alleen online kopen met punten die je spaart bij Lego.
Nou prima, gelukkig zitten we riant in de puntjes dus die bestelling was zo gemaakt.
Een paar dagen later kwam de set binnen, maar ik moest even wachten want er waren even wat belangrijkere zaken die voor gaan (zoals het leggen van een nieuwe vloer in huis)
Maar goed toen was er daar tijd, en konden we zeggen Lights out and here we go!

Bij zak 4 begin je goed te zien dat je een kart aan het bouwen bent, want die bouw je als eerste, de man met snor die bouw je pas later.
En in deze kart zitten hele mooie snot technieken, en bijzondere manieren van steentjes plaatsen.
Soms bouw je een onderdeel en moet je deze letterlijk ondersteboven achterstevoren erin plaatsen om het deel vervolgens met een andere brick weer vast te zetten.
Dit kwam vooral voor in het blauwe deel van de bodem aan de zijkanten, superleuk hoe daar een bocht in bedacht is.
De kart begint echt vorm te krijgen, maar mist nog een paar bekende elementen.

Maar dan uiteindelijk, is de kart klaar, alleen nu nog de standaard maken waar die op kan komen te staan zodat je hem dusdanig kan positioneren dat het lijkt alsof die heftig door de bocht gaat.

En daar komt hij dan, de grote man himself, en ook hier weer veel bijzondere techniekjes en manieren om rondingen te krijgen, want that Mario is nou eenmaal heel veel rond zeg maar.

En daar is hij dan, the man the myth the legend, Mario.

Achteraf gezien is dit een build die vrij snel te bouwen is, hier en daar zit een klein toefje technic erin verstopt maar dat mag echt geen naam hebben.
Maar verder ben ik wel heel erg enthousiast over deze build, en hoop ik echt dat Lego de samenwerking met Nintendo verder aangaat om meer van deze karts met een karakter uit te brengen, ik maak vast ruimte op mijn planken.