celebrate1st Leuk dat dat programma weer begint. Om één of andere redenen, vraag me niet waarom, kijken we dat van Australië niet. En het wordt tijd dat er weer wat leuks op tv komt. In de tussentijd bouwen mijn vrouw en ik lekker door en heeft deze knaap weer wat leuks op de kop getikt. Deze zagen we laatst bij de Kruidvat en vonden hem leuk. Omdat we een cadeau zochten voor een zoon van mijn beste kameraad hebben we deze naast het cadeau besteld. Voor een leuke prijs natuurlijk. Ook deze leuke set was bij Bol, mag iedereen weten, ook goed geprijsd. Deze krijgt een mooi plaatsje in onze Tweede Lego-Kamer. Want een 20 tal modellen worden daar geplaatst. Deze city bank wilde ik al langer hebben en nu ook voor een leuke prijs kunnen kopen. Samen met de ijswagen komen ze in de Eerste Lego-Kamer te staan. Aan het begin van deze post vermeldde ik al dat we ondertussen ook lekker aan het bouwen zijn en we dat deze week denk ik ook weer zullen gaan doen. Het Colosseum heeft zijn hoogte al bereikt. Nu nog de randen bouwen en afwerken. Wat een vet ding tot nu toe.
celebrate1st We zijn ondertussen weer wst verder met het Colosseum. Het einde nadert. De voorste kant was eentonig om te bouwen. De hogere kanten zijn gelukkig allemaal verschillend. Ook bij Lego zelf dankzij de dubbele VIP-dagen weer een paar doosjes gekocht. Straks op onze vakantie in Brussel de store eens gaan bezoeken en gaan we allebei denk ik 1 doos kopen per persoon. Maar welke weten we of niet..... Mijn vrouw vindt de Tree House gaaf. Ik kijk nog wel, denk het boetique hotel. Anyway, mijn aankopen van nu.
JeepeeB celebrate1st gaan we allebei denk ik 1 doos kopen per persoon Een omdoos zeker waar 20 kleinere dozen in passen 😂 Zelf ben ik een voor mij tegenstrijdig pad ingeslagen, want hoelang schrijf ik hier al dat ik niks met huisjes heb? Nu ben ik toch overstag gegaan met de Lego Ideas Medieval Blacksmith. Het was een leuk prijsje waar ik hem voor kon kopen, en het heeft ook wel iets Disney-achtigs voor mijn gevoel. Dus op advies van mijn dochter maar gekocht en ik zie het wel, en anders is er vast wel een ombouw te vinden naar een echt Disneyhuisje 😂
Rick-dj Vandaag naar Oberhausen geweest en de nieuwe achtbaan bemachtigd. Nu lekker bouwen. Let wel op in Duitsland. Lego heeft afgelopen week de punten van het VIP programma onafhankelijk gemaakt van de plek waar je gaat kopen. Maar niet in Duitsland. Stond ik daar met m'n kortingcodes...... Wil je wel je VIP punten besteden in de Duitse winkels, lever je punten in via Lego.de. daar kun je nog kiezen voor punten inleveren in de winkel.
JeepeeB Rick-dj Veel plezier met bouwen! Mogen we bouwfoto’s ook hier verwachten van je? Ook al is de achtbaan niet mijn ding ik vind bouwfoto’s en filmpjes altijd machtig mooi om te zien.
Rick-dj Gisteravond de achtbaan afgemaakt. Het is een leuke build waar alleen in de toren wat herhalingswerk zit, wat ik zelf nooit zo leuk vind bouwen. Maar het heeft minder herhalingswerk (lees alle supports) dan de eerste achtbaan. Verder had de toren ook 1 raildeel lager gekunt. Als je namelijk de trein 1 ruildeel lager los laat haalt de trein de baan ook makkelijk. De simpele techniek werkt echter zeer goed. Waar de trein van de vorige achtbaan nog wel een wil blijven haken bij de bovenste wielen of de vrijeval toren waarvan de automatische sturing ook nog wel eens hapert, werkt deze achtbaan veilloos. Alleen een puntje van aandacht, heb je de achtbaan verplaatst, kijken goed of de toren waar de lift aan zit, recht staat. Als deze iets krom staat dan zal de lift langzaam zakken en kan het zijn dat het niet uitkomt i.c.m de trein en de ketting. Iets met de lift wordt opgetakeld terwijl de trein halverwege de scheiding staat. Ook het station vind ik erg leuk vormgegeven met de raildelen als dakconstructie. Hierbij de foto's:
JeepeeB Jules Dat gevoel heb ik dus ook. De rollercoaster lijkt mij om te bouwen onwijs leuk, alleen het staat mij tegen dat het karretje al binnen een seconde voor mijn gevoel al door de baan is. Maar goed het is niet anders, wie weet in de toekomst dat daar een oplossing voor bedacht word, het eerste wat mij nu te binnen schiet is een motortje op het karretje zelf en dat het karretje op die manier door de baan gaat, waarbij het motortje ook als rem dienst doet maar toch het karretje langzamer door de baan krijgt.
OlympiaLooping JeepeeB Ik denk dat de prijs ook meegespeeld heeft. Men wilde natuurlijk graag een set met een looping uitbrengen (en dat juich ik ook zeker toe). Dan moet je al snel een bepaalde hoogte halen en als je dan nog een heel parkour erachter aan bouwt dan zitten er zoveel onderdelen in zo'n set dat je snel op € 500,- uit komt.
celebrate1st Lijkt me wel een eye-catcher om te zien. Machtig groot en mooi qua kleur en afwerking. Naar alle waarschijnlijkheid zal die ook hier een keer gekocht gaan worden. Maar helaas krijgt deze knaap ook niet het loon binnen on al het leuks te kunnen kopen. Desalniettemin zijn wij hier thuis ook klaar met een eye-catcher. Maar deze is geen meter hoog. Nu even lekker wat rust en genieten van het buiten zitten. En maar denkende aan het volgende model wat gebouwd gaat worden... Iemand tips welke écht leuk al dan niet vet is om te bouwen? Misschien dan maar eens overwegen om te kopen als II hem nog niet heb
JeepeeB celebrate1st Welke echt cool is om te bouwen…ik zou zeggen kies wat uit van mijn plank, ren naar de Lego winkel, instant fun! 😊
Silacide Hoop dat LEGO ooit uitkomt met achtbaanonderdelen in de vormen die je terugvindt in Rollercoaster Tycoon, wat perfect mogelijk zou zijn aangezien het spel ook grid-based is. Natuurlijk gelimiteerd tot de "platte" onderdelen, want ik denk niet dat deze treintjes banking heel leuk vinden... Zo'n sets zijn leuk, maar zoals al werd gezegd is de layout redelijk meh. Ze hebben van fouten uit de vorige geleerd, maar ook nieuwe problemen meegebracht in de nieuwe set...