Tikkie off-topic, of misschien ook niet.
Maar dit weekend heb ik voor de Nintendo Switch de Lego game “The Skywalker saga” gehaald.
Wat zit deze game leuk in elkaar zeg, de modellen in het spel zijn ziekelijk accuraat te noemen zoals de UCS Millenium Falcon en zelfs de UCS AT-AT zijn zeer waarheidsgetrouw.
Verder is dit voor mij de eerste keer dat ik dit type Lego game haal, en als fan van Star Wars is het een feest van herkenning maar ook vaak hard lachen om de grappen die erin verwerkt zitten die de films zwaar en zeer goed op de hak nemen.
Darth Vader die in zijn Tie Fighter op zoek is naar zijn lievelingsmuziek voordat die ook maar 1 meter vliegt, en echt de besluiteloze bad guy is door het spel is hilarisch te noemen.
Stormtroopers die de clown uithangen door escape pods te gebruiken als doucheruimte, of in een hartjesonderbroek in een bubbelbad zitten in een escapepod ernaast, of de Stormtroopers die een koptelefoon op hebben en luisteren naar de Imperial March.
Obi Wan Kenobi die in de originele film een “force ghost” is en in deze game in diezelfde scene op de ijsplaneet Hoth (Empire Strikes Back) dan een sneeuwpop is geworden.
Zomaar een paar grappen waar ik smakelijk om moest lachen, ook de voice acting is zeer goed te noemen en je vergeet de echte originele stemmen van de echte acteurs.
En alles natuurlijk digitaal gebouwd van Lego wat de nodige inspiratie geeft om mijn echte sets die ik thuis heb aan te kleden tot een mooie scene.
Hou je van een open wereld game met de nodige humor en je bent ook liefhebber van Lego dan is dit zeker een leuke game.
Gaat het je niet om de Lego maar om de gameplay dan zit je met deze game ook geramd, en het speelt ook lekker weg de game is niet te moeilijk en er valt veel te ontdekken.
Snel game over zal je ook niet zijn in deze game want ook hier kunnen Stormtroopers nog steeds niet schieten 😄