Ivetje OlympiaLooping dat lijkt mij ook ja. Ik heb hier het Harry Potter kasteel staan, alles op 1 hoop gooien is echt geen optie. Sowieso wordt de hoop dan veel te groot voor de tafel 😁 Ik zit er aan te denken om het kasteel weer eens af te breken en daarna weer te bouwen. Ga achterstevoren de boekjes door, de alles weer terug in de zakjes en begin dan opnieuw. Dat Home alone huis is echt geweldig! Die staat hier ook nog op het verlanglijstje. De Titanic ook, maar die is wel echt heel duur en zou niet weten waar ik hem kwijt moet ook 🤣
celebrate1st OlympiaLooping Ja, daarom juist. Tot de woorden der vervloeking als GVD en alles wst erbij hoort de revue passeert. Krijg je de meeste uren voordat die klaar is. De grootste modellen die we hebben zoals: de Falcon, kasteel van Disney en Harry Potter en alle grote Creator Experts doen we alles in 1 doos gooien. Dat is onze methode tenminste. Kan er niks anders van maken.
Silacide celebrate1st Wij flikkeren alles in 1 doos Verder nog alles in orde thuis of moet ik de politie bellen? 😆
JeepeeB Ieder zijn manier van bouwen, zelf gooi ik het 1 zakje op een hoop en begin dan met bouwen en dan door naar het volgende zakje. De gedachte bij de UCS Millenium Falcon of een Hogwarts om echt alles op een hoop te mikken gaat mij te boven. Maar goed, het gaat om de fun tenslotte.
Ivetje JeepeeB zeker met inderdaad veel van dezelfde kleur lijkt het me horror 😁 dat Harry Potter kasteel, als je dan net dat ene gekke stukje in die gelige kleur moet hebben 🤣 maar inderdaad, ieder z’n manier van bouwen! Als je die methode fijn vind is het toch prima. Ik doe het zelf per zakje en gooi dan wel alles uit dat zakje bij elkaar. Dus ook die kleine zakjes gaan erbij en dan los op tafel. Een bakje is best een slim idee trouwens! Ik heb regelmatig gehad dat een stukje ergens onder was gerold en ik me alsnog een ongeluk moest zoeken 😊
Niek haha iedereen zijn eigen manier van bouwen inderdaad! Ik doe doorgaans het zakje in een schaaltje, en de zakjes met kleine stukjes in een ander schaaltje. Is nog steeds zoekwerk, maar no way josé dat ik ALLES op één hoop gooi 😂
Silacide Terug een keertje mijn kleine sideprojectje opgepakt en wat verder aan mijn Psyké Underground model gewerkt! De launchfacade was blijkbaar veel te kort, dus die heb ik nu verlengd. Volgende deel wordt het stationsgebouw, benieuwd wanneer ik dat eindelijk af zal krijgen... Edit 22/11: Meer progressie! Facade van het stationsgebouw is af, heb er maar gelijk werk van gemaakt! Edit #2 22/11: Het stationsgebouw zelf staat er nu ook achter, super gedetailleerd! 😅
JeepeeB Het zijn inderdaad acties die te mooi om waar te zijn zijn. En dan word ik atijd een beetje argwanend om eerlijk te zijn. De pagina zelf hoor ik nu ook voor het eerst van, maar misschien is er iemand die meer weet.
Niek Nou, er zit ook een actie in voor een City-setje. Die zou afgeprijsd zijn van 200 naar 150 euro. Brickwatch leert ons dat die set oud is en normaliter 40 euro kostte. En volgens mij is het geen collectible. Verder heeft de site ook wat lelijke spelfouten her en der. Edit: hun collectie "city" bestaat uit alleen maar van die veel te dure oude sets: https://legoplaza.be/collections/lego-city edit: ff non-clickable gemaakt. Goeie tip @Fixma
Niek ze hebben de UCS Millennium Falcon ook zie ik. 1 afgeprijsd van 925 naar 749. 1 afgeprijsd van 849 naar 649. 1 voor een verkoopprijs van 575. Het zijn dezelfde sets, dezelfde artikelnummers. 75192. Ik vertrouw er geen zak van.
Fixma celebrate1st legoplaza.be Van andere forms hoor ik dat het scam site is! Alleen betaling via bankoverschrijving naar Duitsland en email adres voor contact is ook een @protonmail.com Belgische site + Belgisch email adres + Duits rekening nummer + Frans klantenservice nummer... Alle alarmbellen die je maar kunt vinden! Dus pas op! Niet aan beginnen.. En graag de links verwijderen!
JeepeeB Voor 20 euro kunnen kopen omdat de doos beschadigd was. In dit geval lig ik niet wakker van die doos, dus weer een leuke helm voor bij de rest van de Star Wars verzameling!
JeepeeB En na een kleine 3 uur is daar dan de iconische helm van Darth Vader. Een leuke ervaring zoals altijd, niet te ingewikkelde techniekjes, en een leuke opwarm oefening voor een volgende build. 20 euro wat mij betreft heel goed besteed!
Niek Ach wat zonde, het meest iconische van die helm is de driehoekige grill en dat hebben ze als sticker gedaan??
JeepeeB Niek ja dat vond ik ook jammer maar ik denk het wel te snappen waarom die keus gemaakt word. ik zag eens een documentaire en daarin vertelde ze dat het maken van een mal ongeveer 150.000 euro kost. en die driehoek zal denk ik weinig andere applicaties hebben als mogelijkheid in andere bouwsels, en dan is een sticker qua kosten wel logisch eigenlijk.
ppc-anoniem-2 Twijfel of er geen oplossingen waren met bestaande onderdelen, maar goed, het is wat het is 🙂 Ik vind die helmen niet geweldig, maar dat ligt aan mijn bouwvoorkeuren. Het is wel opmerkelijk om te zien hoe die Star Wars franchise wordt uitgemolken zeg! Ook dit jaar weer meer dan 10 nieuwe Star Wars sets!
Ivetje Ik heb mijn peperkoek huisje weer in elkaar gezet samen met dochter. Vind dit echt een leuke set! Rond de kerst bouw ik hem weer op en daarna gaat hij weer in de doos naar zolder 🙂 ik had alle stukjes overigens op 1 hoop nu, maar zocht me met deze relatief kleine set al een ongeluk 🤣