Ron Maar als iemand de echte nummertjes bij de toiletgroepen heeft dan kan er eindelijk eens een echte conclusie getrokken worden of er nu genoeg toiletten zijn of hoeveel er nog bij zouden moeten komen.
Als je een blok in het park hebt met 450 toiletten aan de ingang voldoe je wel aan bovenstaand eis (mocht dat iets van waarde hebben) maar is de situatie verre van wenselijk.
Stel we hebben de cijfers en de Efteling voldoet theoretisch aan die eis (nogmaals, mocht dat iets van waarde hebben), dan is de praktijk toch weerbarstiger met al vlot lange rijen op nog geeneens de drukste dagen en het park heeft daarnaast serieus blinde vlekken als het om de spreiding van toiletgroepen gaat.
Edit: de cijfers zijn er dus en zijn wat betreft de eis dus schrikbarend laag. Wat mijn gevoel in ieder geval bevestigd.
Maar ik blijf erbij, spreiding is net zo belangrijk.
Ik vind het bizar dat een plein met straks twee grotere horecalocaties en een grotere attractie geen toilet heeft.
Sowieso blijf ik het jammer vinden dat de meeste uitbreidingen in het park zo losstaand zijn. Bij Baron is er gebrek aan goede horeca en een toiletgroep en nu lijkt dat laatste ook weer vergeten te worden hier. En ook JedD en/of DVH had meer kunnen zijn.
In veel andere parken zie je dat dit soort uitbreidingen veel complete neergezet worden waardoor je qua horeca en toiletten een groter aanbod hebt en direct meer capaciteit.