Goed ik heb even mijn concu-lega van Accesso bericht gisteren naar aanleiding van deze berichten en hij heeft mij even wat extra informatie gegeven omtrent deze virtuele wachtrij.
Allereerst, we hebben het hier over de Lo-queue systeem van Accesso welke nu gebruikt kan worden als een volledig wachtrij, maar ook als upsell voor fastpass. Aangezien Walibi het dynamische model gebruikt betekend dat iedereen wacht precies zoals dit gedaan wordt in een normale wachtrij. Zij waren trouwens een van de eerste die dit zo gebruikte.
A virtual queue behaves, just like how a physical line would behave: First Guest in, First Guest Out, and the wait time is dictated by the popularity and live actual throughput of the ride. If the ride temporarily closes, everyone in the virtual queue will also “freeze,” just like the physical line. If guests in front of the line decide to cancel their reservations and therefore leave, all other guest reservations are pulled forward.
Waar ik initieel dacht dat dit tijdsloten waren, als ze dit zouden gebruiken is de influx van het aantal bezoekers bij elke tijdslot die je opent. Dit systeem is dynamisch wat betekend dat wanneer er (zoals ik eerder aangaf) 10.000 bezoekers de virtuele wachtrij ingaan, deze allemaal net zoals in een normale rij moeten wachten op hun moment. Aangezien mensen de rij niet kunnen zien kiest iedereen voor Untamed terwijl er dus eigenlijk een virtuele wachtrij slingert vanaf Goliath naar Untamed.
Virtual Queuing though is Dynamic and reacts when demand increases and most importantly when operational issues arise – which they always do. The result to the guest is that they are informed of a live wait time and therefore parks can better manage their expectations.
Het grote verschil is dus in dit geval dat Disney tijdsloten boekt met een tijd blok van 20 minuten terwijl Walibi een dynamische wachtrij heeft en dus constant fluctueerd aan de hand van capaciteit van de attractie, hoeveel bezoekers zichzelf inboeken voor de attractie of er operationele problemen zijn of niet.
Dus als walibi zegt dat er 201 minuten staan voor de attractie, dan hebben een hele boek mensen zichzelf in de wachtrij gezet, terwijl als ze naar de entree waren gelopen, die wachtrij fysiek hadden gezien, ze besloten hadden om iets anders te doen.