Ron Vogel Rok is een Sinbad thema, maar als je dan zo graag een themagebiedje wil maken dan is er toch veel meer mogelijk met een Jokie en Jet / reis om de wereld thema.
Precies. We hebben nog niets gezien over de uitwerking van deze plannen maar 'Vogel Rok' is geen thema. Da's een verhaal. En nu kun je wel verschillende elementen uit dat verhaal gebruiken voor verschillende attracties, maar dat vind ik een beetje creatieve armoede om eerlijk te zijn. Binnen een attractie is het misschien leuk, maar al die verschillende reizen van Sinbad zijn een chronologische vertelling. Het is dus raar om bijvoorbeeld aan de ene kant de Walvis en tegelijkertijd aan de andere kant Vogel Rok te zien. Of MC moet gethematiseerd worden naar een element uit het verhaal van Vogel Rok zelf, maar daar is dat verhaal weer te onbekend voor (denk ik).
Jokie en Jet vind ik te 'simpel' om echt uit te werken tot een heel themagebied, maar het biedt wel ontzettend veel aanknopingspunten. Reis langs alle landen in CF, attracties met verschillende vervoersmiddelen. Een 'restyling' van Reizenrijk had me juist toepasselijk geleken met het circusthema, maar dat lijkt ook een gebied op zich te gaan worden. Ze kiezen niet voor de meest logische oplossing/toepassing, als je het mij vraagt.