Mijn excuses voor dit topic terug leven in te blazen, maar ik vind het toch nog opmerkelijk om te delen!
In een van de meest recente video’s van Coaster Studios zien we een interview met Intamin. Hierbij wordt er voornamelijk uitgelegd hoe Kondaa tot stand is gekomen. Een opmerkelijk detail dat wordt vernoemd, is dat er origineel gepitched werd om een heartline roll, zoals de laatste inversie van Velocicoaster, toe te voegen aan de lay-out van de baan. Door de omvang van het element, werd er de optie overwogen om deze inversie te plaatsen op de huidige locatie van de laatste serie aan bunny hills. Desondanks is er toch voor gekozen om voor deze laatste te gaan en Kondaa hierdoor inversieloos te houden.
Opmerkelijk enerzijds, want dergelijke finale klinkt denk ik voor menig achtbaanfan als muziek in de oren. Anderzijds snap ik de keuze wel, want ik ben er wel van overtuigd dat een inversie voor sommige mensen nog altijd een bepalende factor is of ze al dan niet in een achtbaan stappen. Inversieloos houden zorgt, denk ik, voor een iets toegankelijkere baan dan wanneer er prompt en uit het niets toch nog een inversie in het baanverloop wordt gepropt. Geen idee, al vond ik dit toch wel een interessant weetje!
De bewuste video waarover ik nu spreek: