Remco82 Van alle parken in de omgeving is misschien Phantasialand wel de gene die de afgelopen jaren het meeste is veranderd, en tijdens het uitzoeken van een hele hoop discs met fotos kwam in een reeks fotos tegen van een bezoek uit 2008! Aangezien der best wel een aantal dingen veranderd lees verdwenen zijn uit het park, leek het mij wel leuk om deze foto`s te delen!. Om te beginnen de fontein die op het plein stond bij de ingang, ik geloof dat een aantal beelden nu verwerkt zijn in de zweefmolen die aan het einde van "Alt Berlin" straat staat. Daarna kwamen we de Brandenburger Tor tegen. Daarna als ik het mij goed kan herinneren kon je naar links waar nu Maus Au Chocolat is en toen de Gondelbahn 1001 Nacht was, met de wel bekende blauw/groene draak en de kleine ronde bootjes rondvaart. Ook de omgeving van Colorado Adventure zag er iets anders uit. Ook verdwenen in het park de monorail de Phantasialand jet en de log flume die 2 banen had. Het Mexico plein En als laatste Race For Atlantis waar natuurlijk nu een stuk van Rookburgh staat en Wuze Town. En dan was dit het voor nu deze kleine throwback naar Phantasialand in 2008, ik moet ergens nog videobeelden hebben van dit bezoek dus daar ga ik ook uiteraard naar zoeken. En hopelijk kom ik nog meer foto`s tegen van andere parken.
Erik Gaaf om die oude foto's te zien. Wat is dit park in een jaar of 10 veel veranderd, zonder echt te veranderen. 😃
Dream_wizard supergrappig om te zien dat er al veel veranderd was in 2009/2010, de monorail was al weg en ik dacht ook al een stuk logflume, der is dus al veel veranderd daar.
Joell leuk om dit te zien. Zelf heb ik pas in 2009 Phantasialand voor het eerst gezien. Dus heb helaas nooit de monorail kunnen doen.
Marvin Altijd fijn om oude foto's te kijken, zeker van een park dat zoveel veranderd is als Phantasialand de afgelopen jaren. Bedankt voor het delen!
Mark Tof die oude foto’s, nostalgie. In die tijd regelmatig geweest maar toen de monorail nooit gedaan. 🤦♂️ (Bij mijn eerste bezoek in wat 2000 of 2001 moet zijn geweest wel overigens) Wat negatief opvalt is dat er door de verbouwingen veel groen verdwenen is.
Eftelflags Mark In heel Rookburgh is er geen boom te vinden 🙂 Klopt dus wel ja. Het is vooral nu veel rotsen!
Trollenbol Toffe foto's zeg, dank voor het delen! Ik mis vooral de Gondelbahn en Jet. Voor de Wellenflug zijn niet de exacte beelden van de Neptunbrunnen hergebruikt, maar ze lijken er wel sterk op.
celebrate1st Leuk om die oude foto's terug te zien. Vroeger zijn we nooit vaak naar Phantasialand geweest, kan me die rots met die kop dan ook niet meer herinneren. De Monorail en bijvoorbeeld de Silbermine dan weer wel. De laatste jaren regelmatiger het park bezocht, vult je dag goed ondanks dat het niet groot is. Bedankt voor het delen.
Mark Eftelflags In heel Rookburgh is er geen boom te vinden 🙂 Maar ook het oude Mexico en het gebied rondom Gondelbahn was veel groener. En het voorplein van Alt Berlin had bomen die er (door ruimtegebrek door de Caroussel vermoed ik) niet meer staan. Het stoort me niet als je het park nu bezoekt, we zijn hier de afgelopen jaren organisch mee meegegroeid zogezegd, maar het valt me nu pas op bij het zien van deze ‘oude’ beelden. (en zo oud voelt 2008 dan ook weer niet... )