Dat in Duitsland een nieuw Disney schip werd gebouwd is al wel iets langer bekend, maar eind vorige week heeft Disney eindelijke een grotere video naar buiten gebracht met informatie over het schip en vooral ook welke unieke belevingen er zullen zijn op het schip. En ergens zag ik er nog niets van hier op het forum en ik twijfelde ook even of het nu echt nodig was, maar ik denk dat het schip wel dermate veel te bieden heeft dat het interessant is om hier een discussie over te starten.
Veel statistieken van het schip zijn nog niet beschikbaar. De Wish gaat 144000 ton wegen en zal ruim 1250 gastcabines hebben verdeeld over 15 dekken. Dit met een lengte van 351 meter 40 meter breedte. Dit schip zal het eerste schip zijn van de Disney Cruise Line dat op LNG (Liquified Natural Gas) gaat varen, iets dat veel schoner is dan de nu gebruikte stookolie. In de cabines kunnen uiteindelijk tot maximaal 4000 gasten mee. Het schip valt in de Triton klasse en dit is een nieuwe klasse van Disney cruise schepen.
De gasten zullen in de watten worden gelegd door 1555 castmembers.
Entree van het schip is 3 verdiepingen hoog en moet gaan aandoen als een prinsessen kasteel
De AquaMouse is de nieuwe attractie op dit disney schip. Een watercoaster met een volledige storyline
Wat dit nieuwe schip uniek maakt is dat Disney ervoor gekozen heeft om nog meer storytelling toe te passen. Zo is de AquaDuck vervangen door de AquaMouse. Op zich is het als je het technisch bekijkt hetzelfde type attractie en zal ook het tracé niet enorm vernieuwend zijn. Waar het verschil wel in zit is dat de lifthelling volledig overdekt is en dat de rit ook begint met een heel stuk storytelling. Je wordt meegenomen in het verhaal dat Mickey en Minnie een nieuwe onderneming beginnen. De stijl van de tekeningen doet heel erg denken aan de Mickey and Minnie Runaway Railway.
(Helaas) alleen voor kinderen komt er ook een hele nieuwe kids club. Buiten de standaard onderdelen die ook al te vinden zijn op de andere Disney cruise schepen zoals Andy's Room zal er hier ook een Marvel Superhero Campus zijn waar kinderen in de huid kunnen kruipen van hun favoriete karakter zoals the Black Panther, Captain Amerika of andere superheroes. Een ander interessant stukje is de Imagineering club. Hier kunnen kinderen ontdekken hoe de nieuwste Disney attracties worden gebouwd en hoe de imagineers van een concept naar realiteit werken. Hierbij is er ook een achtbaan simulator waar je je eigen ontworpen achtbaan kan rijden.
Ergens vermoed ik dat de Groot animatronic die we eerder zagen ook hier zal voorkomen.
Mavel Superhero Headquarters
Imagineering club
Verder zijn er natuurlijk ook usual suspects terug te vinden. Wel zie je in het grote theater nieuwe producties. De Aladdin musical zoals we die kende uit Disney California Adventure keert in vernieuwde vorm terug op zee, en ook zijn er andere grote producties die worden opgevoerd. Er komt een restaurant volledig aangekleed naar Arendele en de wereld van Frozen met een Dinner show met de karakters van Frozen.
Ook komt er een Marvel Avengers restaurant waar de familie ook meegenomen wordt in een verhaal tijdens het Diner. Maar tuurlijk is ook Palo op dit schip terug te vinden. Maar op de Wish is Palo niet het enige meer formal dining restaurant. Er komen ook 2 restaurants gebaseerd op belle en het beest waar je op niveau kan dineren.
Wil je meer zien, check de Disney video van 30 minuten met alle zoetgesuikerde details;
Bron sommige foto's en metrics : Disney Cruise Line Blog
Ik ben zelf geen fan van cruises, maar de laatste tijd toch eens wat verder gekeken dan mijn neus lang was en ik denk dat er zeker wel wat Royal Caribbean schepen zijn waar ik me goed zal kunnen verbazen. En als ik zie wat dit schip gaat bieden dan zou ik een cruise van 5 dagen best zien zitten. Ik ben alleen een beetje bang voor de korte bedden en de prijzen. Overigens worden de prijzen eind mei bekend gemaakt en is het dan ook gelijk mogelijk om te boeken. Het schip wordt in 2022 in de vaart genomen.
Waarschijnlijk kunnen we dan weer in Groningen kijken naar de boot terwijl de eerste sea trials worden uitgevoerd en wanneer er gebunkerd wordt voor LNG en andere voorraden voor de oversteek naar Amerika.
[EDIT] - Een paar tags deden niet wat ze moesten doen 🙂