Coasterfrenzy En daar wil je natuurlijk niet elke fan bij hebben. Dus ik snap wel dat ze het niet voor 500 euro doen.. maar als een fan bijv. 5000 zou willen lappen, dan lijkt me dat toch wel acceptabel.
5000 euro is op dit soort kapitaalinjecties echt nog werken in de marge. Dat is minder dan 't rendement van de partijen die nu wel instappen.
De reden dat 't rendement daalt is omdat de kosten van geld lenen dit jaar ook gedaald zijn. Het geboden rendement moet een balans zijn tussen interessant voor de investeerder maar goedkoper voor Toverland dan meer geld aan de marktprijs lenen.
Volgens mij is 't minimumbedrag van 100.000 euro ook niet nieuw. Ik geloof dat bij de eerste versies het minimaal 100.000 en maximaal 200.000 of 250.000 euro was. Serieuze partijen, maar geen te grote bedragen van een enkele partij die geen bank is.
bjart Ik snap niet waarom ze niet achter fans aan gaan met een paar honderd euro.
Ik wel. Het is niet alleen administratief meer werk voor Toverland, het is ook administratief risico voor de fan. Je wil niet bij honderden mensen met naar schatting relatief weinig tot geen ervaring met investeren een paar honderd of paar duizend euro verontschuldigd hebben staan. Dat is rompslomp en risico. Iemand die 500 euro biedt ieder jaar 26,25 euro moeten uitkeren met alle papierkraam er omheen rendeert gewoon niet.