Zojuist Mandril Mayhem mogen doen. Laten we zeggen dat het begin van de ervaring niet gelijk sterk is. Want momenteel kun je alleen virtueel boeken en die virtual queue heeft niet echt een duidelijk handleiding hoe je moet boeken. Het duurde even en de hulp van een medewerker was nodig voor de timer was gestart. De wachtrij liep daarna wel verrassend snel, het is jammer dat wanneer je in de queue staat er geen bescherming is van de zon. Ondanks onze half uur wachten, want op zich niet lang is, is dat met 30 graden oprecht een uitdaging.
Je kunt merken dat het park te kort heeft aan operators, want elke attractie, inclusief Mayhem Mandril draaide met minimale staff en dat zorgt voor wachtrijen, lange trage wachtrijen. Twee personen checken de gehele trein waar Thorpe Park op Swarm vier heeft. Dat is jammer.
De rit zelf begint achteruit goed, de eerste airtime heuvel zit daar gelijk en met de snelheid de Spike in gaan is wel een van de betere momenten in de baan. De tweede lancering door het station gooit met een wat langere snelheid door de rol heen voor je een derde lancering krijgt en de bocht omhoog neemt. Dit stuk had van mij wel anders gemogen. Want hangen op je zij zonder echt snelheid of actie is niet echt mijn ding.
Wanneer je achteruit terug gaat krijg je een vierde boost om de rol te halen en de laatste bocht eruit naar het station geeft net die laatste airtime kick om je weer even een fijn maag momentje te geven.
Het thema is minimaal uitgewerkt en komt soms raar over (gebouw supports zijn boomstronken waar een I beam uitkomt voor het dak), maar voor de doelgroep van families met kinderen tussen de 8 en 12 jaar is dat een prima kleine leuke baan. Had het een B&m moeten zijn, of eerder het geld gebruiken voor een goedkopere type met meer aankleding? Dat laat ik even in het midden. Ik verwacht hier een Merlin size deal, met dus veel nieuwe banen de komende jaren. Dat is een winst, voor dit park en de groep in Engeland in het algemeen.