Leuk, klein, schattig baantje, maar wat is hier record breaking aan?
Gerstlauer bouwt een record-brekende achtbaan voor 2022
Volgens mij is dit de steilste vrije verticale drop. Cannibal en Wild Hawg, bijvoorbeeld, hebben allebei een rem bij hun eerste val. Zo is dat dus een 'gecontroleerde' val en geen echte vrij val. Het is gewoon een marketing ding, wat in Amerika van hogere essentie is dan in europa.
- Bijgewerkt
Gave locatie, gaaf concept, beetje raar record en misschien wel een erg korte baan.
Toch ga ik dit volgend jaar zeker even meepikken hoor. Zeker door de ligging wordt dit echt een blikvanger en gaan ze hier genoeg media-aandacht mee scoren.
Oh, wel hulde voor geen schouderbeugels en enkel een lapbar. Da's echt goed.
NielsC Het is gewoon een marketing ding, wat in Amerika van hogere essentie is dan in europa.
Nah, als je naar Walibi, Phantasialand en Europapark kijkt gebeurd exact hetzelfde hoor. De tijd dat de records om de records een Amerikaans dingetje waren zijn al even voorbij.
Maar ben het wel met je eens dat het redelijk gezocht is.
The_Bullgod De naam word Defiance, de baan word 23 meter hoog, met een freefalldrop van 33,5 meter onder een hoek van 102,3 graden.
FTFY.
Ik hoop eigenlijk nog steeds dat Ride Entertainment het niet had over deze baan toen ik dit topic in april aanmaakte. Maar ik vrees dat het wel zo is. Zoals al eerder gezegd is het een hele toffe setting, zeker met die panorama view, en het geeft een goede reden om hierheen te komen naast die Haunted Mine Drop, maar verder lijkt het niet een hele bijzondere coaster. Wat wel een record zou kunnen zijn is de hoogst gebouwde achtbaan (maar ik ben te lui om het te fact checken), dat is wel te marketen. Nu doen ze gewoon heel stoer met het woord freefall.
Genk genoeg gaan we denk ik deze ride veel terugzien. Ik zie nu al meer mensen hierover praten dan de laatste toevoeging in Walibi. Perfect ride for perfect location.
Niek het baantje is vooral kort lijkt me. Bestaan er kortere eurofighters?
Ik heb nog geen idee, hoe lang dit baantje zal gaan worden.
Maar volgens RCDB.com zijn momenteel Hydrus en Adrenaline Peak, een Eurofighter 320 model, de kortste, met een lengte van 320meter
The_Bullgod Ja, puur basis op van de omvang van de elementen lijkt me deze baan iets langer dan de 320-modellen, maar een extra helix of element had alsnog niet misstaan. Die 320-banen zijn overigens net zo goed vrij kort en snel voorbij, maar vooral Hydrus moet 't ook hebben van de toffe locatie.
Jules was jij er nu wel eens geweest? Je had toch ergens een report hiervan? :-)
Eftelflags Dit report zoek je volgens mij: https://forum.pretpark.club/d/918-ttr-alle-pretparken-in-colorado
Zou je nu ook echt de topsnelheid pas bereiken na de banana roll? Want volgens mij staan de elementen nu trapsgewijs naar beneden neergezet. Recordbaan, ja, ver gezocht, maar ik vind het wel een oprecht leuk ontwerp waarbij je first drop aanzienlijk langer is dan je lifthelling, en dat zonder tunnel. Ken weinig banen die zoiets hebben.
Eftelflags Ja, zoals The_Bullgod al linkt, dit is niet heel ver van mij. Pak 'm beet 2,5 uur rijden en op de route naar allerlei toeristische regio's en locaties die ik graag bezoek. Sterker nog, ik kwam er twee weken geleden nog langs tijdens een kampeertripje. Echt een heel tof familiepark, maar ik had me voorgenomen mijn volgende bezoek uit te stellen tot er een grote nieuwe attractie bij kwam... en voila! In 2022 maar weer eens langs.
- Bijgewerkt
Het zou wel een gigantische plottwist zijn als ze nu effectief nog een Gerstlauer zouden bouwen en die van Glenwood gewoon een afleiding was om ons op het verkeerde been te zetten Betwijfel het, maar we laten de optie nog open
Kort, niet echt bijzonder... Misschien wel de locatie, maar voor de rest?
Jules Daar word gedacht dat het om een trein gaat ipv een coaster, vanwege de foto bij het bericht.
The_Bullgod Niet echt wat ze nodig hebben, maar we houden hoop totdat we beter weten!
- Bijgewerkt
Silacide Wicked Twister gaat verdwijnen uit Cedar Point.
Laatste rit is op 6 september