Glenneke wil je niet dat de horizon gevuld wordt met windmolens.
Volgens mij valt het wel mee hoe de horizon is gevuld met windmolens. Als ik kijk op de kaart van waar de molens moeten komen, denk ik dat hooguit molens 2, 3 en 4 misschien effect hebben. En zelfs dan zijn dat maar 3 windmolens. Daarnaast kun je die alleen zien vanaf de rondvaartboten, maar dan kijk je toch de andere kant op, naar de vlaktes waar de dieren lopen? Die liggen voor het grootste deel dan toch niet in het gezichtsveld van de gast? Ik denk dat 1, 5 en 6 te ver weg staan om echt op te vallen en 7 en 8 staan bij het speelland, daar had ik nou niet echt het idee dat ze een immersie proberen te creëren.
The_Bullgod Ook hier zullen ze je zeker wel uit de magie van de "Afrikaanse Savanne" halen.
Dit is waarschijnlijk een mening voor een ander topic dus vergeet maar dat ik het gezegd heb, maar vinden jullie echt dat het voelt als een echte Afrikaanse Savanne in Beekse Bergen? Ik neem aan dat je dat ook zelf een beetje insinueert met de aanhalingstekens The_Bullgod ?
Ik voel die magie eigenlijk niet, en ik denk niet dat windmolens veel weg kunnen halen van iets dat er niet echt is.
Michael doordat ze invloed uitoefenen op de verblijven van dieren in de vorm van geluidsoverlast en in mindere mate dierenmishandeling (vogels sterven rond die dingen doordat ze door die molens eruit worden getikt) lijkt me een betere argumentatie om hier tegen te zijn.
Dierenwelzijn is inderdaad een goed punt om het niet dichtbij een dierentuin te bouwen. Maar maken die molens echt zoveel lawaai dat dat dergelijke overlast kan geven? Ik woon niet in de buurt van windmolens dus ik weet het niet.