Ivetje Leuk om te lezen! Ook ik ben net 3 dagen op de pop-up camping te vinden geweest en ik kan me grotendeels aansluiten bij je post. De bijzonder compleet ingerichte tenten (inclusief bedden, stroom, picknicktafel, strandstoelen, dekentjes, kussentjes, verlichting en slot), de uitstekende campingfaciliteiten, de bijzonder warme sfeer tijdens het cocktail-uurtje in Port Laguna; mijn complimenten, Toverland! Het ontbreken van toezicht op de camping, wat onfrisse toiletten, flinke wachtrijen en de bijna eensgezinde weerstand onder de bezoekers tegen het houden van een klein beetje afstand in die wachtrijen - zou de rij nou echt sneller gaan als je met je buik tegen de rugtas van je voorganger aanduwt - mochten de pret niet drukken. Ik zou een eigen permanente camping zeker aanmoedigen. Dat vergt natuurlijk ook een minder grote investering dan een hotel en ik ben ervan overtuigd dat Toverland met iets meer budget dan voor het Pop-Up Summer Camp een prachtige camping kan toveren.
Dit was tevens mijn eerste keer in Toverland en ik heb me geweldig vermaakt. Het verbaasde me hoe dagvullend (of in dit geval drie-dagen-vullend) het park is met wachtrijen van gemiddeld een uur en een paar re-rides.
Wat me verder opviel tijdens dit eerste bezoek;
- Wat heeft Toverland een prachtige themagebieden neergezet. Ik vond de nieuwste drie themadelen (Magische Vallei, Port Laguna en Avalon) wel wat op elkaar lijken. Al die rieten daken, rotsen, vrolijke kleuren, betonnen vloeren en avontuurlijke muziek maakte dat ik nauwelijks door had een nieuw themadeel te zijn binnengewandeld. Mocht Toverland met deze gebieden eenheid willen uitstralen, dan is dat perfect gelukt. Mocht Toverland 3 verschillende ervaringen willen aanbieden, dan kwam dat op mij nog niet zo goed over.
- Wat stond het park er netjes bij. Je ziet dat het park met liefde verzorgd wordt. Toch valt er voor de beroepsazijndrinker nog wel hier en daar wat aan te merken op de afwerking. Zo was de wachtrij van Merlin's Quest op verschillende plekken beschadigd en steken er uit vrijwel ieder plafond wel een paar lange schroeven en uit iedere vijver wel een paar onafgewerkte PVC-buizen. Maar voor deze budgetten; petje af.
- Wat een wereldklasse achtbanen heeft Toverland. Persoonlijk miste ik een paar rustige (droge) attracties tussen al dat achtbaangeweld. Om de Booster Bike, Dwervelwind, Fenix en Troy op een koude/regenachtige dag nou telkens af te wisselen met Merlin's Quest en Villa Fiasko is ook weer zo wat. Met bijvoorbeeld een treintje, een reuzenrad, een uitkijktoren of nog een darkride zou de balans voor mij beter worden, al zijn achtbanen natuurlijk ook gewoon heel tof.
- En als ik dan toch aan het armchair-imagineeren ben; een kleine kiddie in Avalon, al is het maar een molen-achtige attractie, bijvoorbeeld in de hoek bij The Flaming Feather?
- En dan tenslotte het eten en drinken. Niet alleen de rij voor de cocktails was lang, maar ook de rijen voor snacks en zelfs voor een tafeltje in The Flaming Feather moest je ruim een uur in de rij staan. Natuurlijk kun je je park niet inrichten op piekmomenten en de coronacrisis zal hier ongetwijfeld een vinger in de pap hebben, maar ik hoop dat Toverland hierin nog iets kan verbeteren, want het zou zonde zijn als de wachttijden bezoekers ervan zouden weerhouden om hun geld uit te geven. Gelukkig maakte de smaak van het eten in The Flaming Feather de wachttijd wel weer goed.
Al met al heb ik een geweldig verblijf gehad en ik hoop dat de pop-up camping gouden eieren legt voor Toverland want ik gun ze nog heel veel uitbreidingen.