Dag in, dag uit kijk je naar beeldschermen tegenwoordig. Op mijn computer heb ik een vette foto als wallpaper, want dat is een enorm 27" canvas. Op mijn telefoon wil ik juist geen foto, want kán al gauw te druk worden. Om onze tweede verjaardag te vieren heb ik het heft in eigen handen genomen en de eerste Pretpark.club-wallpapers in elkaar gedraaid voor je telefoon!
Het leek me leuk om jullie een beetje mee te nemen in het proces en wat achtergrond. Mocht je daar geen zin in hebben en ben je hier alleen voor de goodies? Scroll dan gauw door naar onder! Aan het eind van deze post staan de wallpapers.
De aanleiding
Af en toe zijn er van die momenten dat je even niks hebt, en wat wil oefenen met verschillende dingen. Een tijd geleden ben ik overgestapt van een niet-betaalde Adobe suite, omdat die op een nieuw systeem niet meer zou gaan werken. Kortom: ik moest een goed en niet te duur alternatief hebben voor Photoshop, Illustrator, en InDesign. Dat werd de Affinity Suite: Photo, Designer, en Publisher. Gemaakt voor Mac-gebruikers (in eerste instantie), en gemaakt door Mac-gebruikers. Maar elke software is anders, zo ook deze. Af en toe moet je daarom aan de slag, en gewoon eens lekker creatief dingen in elkaar te zetten. Het leek me leuk om eens wat pretpark.club wallpapers in elkaar te draaien, die daadwerkelijk bruikbaar zijn.
De wallpapers
Want, laten we wel wezen, vaak zijn wallpapers van een merk of community vreselijk: vaak zijn wallpapers óf hopeloos ouderwets, óf ze zijn licht terwijl je donker wilt, of donker terwijl je licht wilt, of er staat alleen een logo centraal, of ze zijn te druk, of ze zijn te kaal, etcetera etcetera. Ik wilde iets dat ik daadwerkelijk zelf zou gebruiken, zonder dat ik me er aan erger. Mijn eisen:
- Strak en modern
- Verschillende kleuropties
- Zowel een reguliere als een dark-mode variant
- Passend bij mijn telefoon (goud), en opties voor andere telefoon/hoesjes-kleuren
Het idee
Maar waar komt nou het hele idee vandaan? "Ja het is een achtbaan". Ja dat klopt, maar elke lezer zal deze achtbaan eerder hebben gezien. Websites beschikken namelijk over een zogenaamde 'favicon', en de basis van de wallpaper ligt in de favicon van Pretpark.club. Kijk maar eens bovenaan je pagina, naar je balk met tabbladen: daar zie je diezelfde houten coastertrack. Twee jaar geleden heb ik deze favicon gelijktijdig met ons logo ontworpen. In eerste instantie had ik enkele schetsen voor een logo gemaakt, en we waren het er teambreed met elkaar over eens: twee van de schetsen moesten we gebruiken. Een voor kleine dingen, een voor grote dingen. Voor de grote dingen gingen we gebruik maken van "pretpark.club" met daarbovenop enkele iconische ingrediënten van bijna elk pretpark; voor de kleine dingen wilden we een stukje herkenning. Dat stukje herkenning is een houten achtbaantrack geworden, maar wel zo gestileerd dat we er alle kanten mee op kunnen.
Ik heb voor onze community een standaardpakket aan kleuren samengesteld, en die kleuren zie je overal terug. In de balk boven in beeld, in de verschillende tags links in beeld, in banners, op social media, etc, etc. Die kleuren zie je ook in ons logo en ook in het stukje achtbaan van de favicon.
Dat stukje achtbaan staat nu bij velen van jullie al twee jaar boven in de tabbalk. Misschien in je favorieten. Misschien zelfs wel op je homescreen! En meest recent ben je hem tegen gekomen in de Pretpark.club-Tycoon game, de gouden medaille is voor de winnaar met daarop dezelfde houten achtbaan! 😎
En toen?
Toen was daar opeens het moment dat we al weer twee jaar bestaan! Hoera, al weer twee jaar zijn we een groeiende en gezellige community, met meer dan 800 clubleden! 🥳 🥳 En dat niet alleen, sinds gister zijn we ook nog eens officieel een stichting! Dubbel hoera! Het leek ons een top idee om voor deze gelegenheid de wallpapers niet alleen voor onszelf te houden, maar ze met jullie te delen. Want laten we wel wezen, zonder leden geen community, zonder community geen Pretpark.club, en zonder Pretpark.club geen (al zeg ik het zelf) toffe wallpapers in een groot gedeelte van onze Pretpark.club-kleuren! Ze 'schreeuwen' geen "Pretpark.club", maar wel een stukje hobby en zijn lekker gestileerd! Als je ze wilt gebruiken als achtergrond, kijk hieronder en veel plezier! Ik gebruik ze al weken, zowel op het lockscreen, als het homescreen, én in whatsapp.
Downloads
Om een afbeelding op te slaan, klik eerst even op de thumbnail. Die linken door naar de wallpapers op fullsize. Ik heb ze gemaakt op een afmeting van 2778x1284 (dat is een iPhone 12 Pro Max). Heb je behoefte aan nóg groter? meld het dan even en dan kijk ik of ik dat kan regelen.
Jade:
Gold:
Ocean:
Ruby: