Het resort in Anaheim heeft met zijn 2 parken zo goed als evenveel toppers in huis als Walt Disney World met zijn 4 parken heeft. Rise of the Resistance is maar net open, Spiderman is klaar voor opening en ook de bouw van Mickey’s en Minnie’s Runaway Railway loopt voorspoedig. Waar alle parken ter wereld lijken te gaan bezuinigen gaat Disneyland Anaheim volle koers voortuit. En ik ben er fan van. Wat een ongekende en zeker qua tijdstip verassende aankondiging! 😍
Ik lees op Disney nieuws sites dat IP’s die terug zouden komen Peter Pan, Tangled, Frozen, Zootopia en Toy Story zouden zijn. In Shanghai hebben ze 5 jaar het alleenrecht op Zootopia gebied en volgens mij werkt Tokyo met eenzelfde constructie, dus dat zou ruimschoots goed komen. Het Disneyland Parijs hart breekt, daar moeten we het, zelfs met de nieuwe toevoegingen, doen met slappe aftreksels van het origineel ipv degelijke kopieën. Anaheim is nu al de koning onder de pretparken, en nu lijkt die kroon nóg groter te worden. Fantastisch! 😃🙌
Edit: Disney heeft zelf in hun persbericht gedeeld dat avonturen geïnspireerd op die in Tokyo en Shanghai Disney naar Anaheim komen in de toekomst. Fantasy Springs en Zootopia worden dus zeer aannemelijk.