Erik bedankt voor je uitleg. 😃 Je bent volgens de definitie echter al een influencer vanaf 5K volgers en wanneer je invloed uitoefent. Het hoeft niet altijd direct de persoon te zijn die centraal staat. Ook bijvoorbeeld Expedition Themepark is iemand die mensen, wellicht zonder dat ze het in de gaten hebben, enthousiast maakt over parken en dus op die manier zijn bereik en invloed uitoefent.
Op zich ben ik van mening dat je inderdaad een Spotify, Netflix maar ook Tiktok niet per definitie volledig stom kunt vinden. Het platform kan qua gebruik niet je ding zijn, maar er zit namelijk altijd wel een content maker/ content tussen die je wél kan bekoren. Ook op Tiktok zijn vele accounts die historische feitjes oplepelen over pretparken bijvoorbeeld welke jou dan wellicht interesseren. Het is in dat opzicht een soort YouTube maar dan sneller van aard. Zelf zijn wij als Themepark Explorers niet bekend als persoon, maar we hebben wel invloed op welke parken sommige van onze volgers bezoeken en welke camera’s ze kopen.
Een influencer wordt zoals je aangeeft geassocieerd met een persoon die bekend is, maar daarbij hoeft die persoon dus echter niet centraal te staan. Het inzetten van grote influencers (macro) raakt overigens uit de mode. Het is namelijk effectiever en goedkoper om meerdere micro influencers, met een kleiner bereik en specifieke doelgroep, aan het werk te zetten. Je wordt vaker ‘geinfluenced’ dan je in de gaten hebt 😉
Deze discussie dwaalt wellicht wat af en heeft weinig met Plopsa te maken, en het is geen kwestie van eens of oneens. Maar hopelijk is mijn initiële reactie op je opmerking wel duidelijk uit gelegd op deze manier. 😃
broodje123 Ik denk dat influencers wel een toekomst hebben in pretparkland.
Walibi Belgium had vorig Halloween seizoen volgens mij een volledig horror house gethematiseerd aan een influencer dacht ik, Jill heette ze dacht ik? Maar ook ik denk dat er op dat vlak een stuk meer uit gehaald kan worden, zeker voor merken als bijvoorbeeld Walibi welke inspelen op trends en actuele media 😃