Misschien klinkt het raar...Maar ik zie het veranderen van de fee haar uiterlijke punten niet bijdragen aan de bevordering van inclusiviteit.
Ik had er meer vrede mee gehad als ze haar had en zwart was. Het is zeker belangrijk om inclusiviteit te benoemen, maar zo kom je er niet! Het zal mij een worst wezen en het ligt niet aan het feit dat ik er aan gewend ben.
Maar een kale fee is niet mijn Ideaal beeld, misschien is dat het gewoon en dan zeg ik niet een fee kan niet kaal zijn want misschien pik ik het wel in een atypische Roald Dahl setting wel.
Het gaat gewoon om het omvormen van bepaalde beelden en ga dan alsjeblieft niet weer komen met: "De club van bevooroordeelde, witte, heteromannen." Laat iedereen op zijn eigen tempo dit soort beelden verwerken en invullen, want niet iedereen wil of kan er zo snel aanwennen.
Het klinkt hard en misschien heel stom, had voor de inclusiviteit een dragqueen of een zwarte transgender gekozen, misschien was dat passender? Ik gun zeker deze vrouw haar rol, alleen passend nee....Steeds meer en meer krijg ik moeite met dat Disney de films wil aanpassen om er geld voor te vangen en het moraal beeld te veranderen.
En om mijn beeld visueel te laten zien, dit was beter geweest en had veel bijgedragen.