Zojuist ben ik naar Deadpool en Wolverine geweest.
Een film waar ik al sinds de eerste aankondiging al naar uitkeek, en de film stelt naar mijn mening niet teleur.
Marvel heeft ook ergens geschreven deze week dat ze zelf ook wat geruchten in de wereld geholpen hebben om wat zand in ieders ogen te strooien, en daar zijn ze heel goed gelukt, en is op een leuke manier een grote dikke middelvinger naar de pers die er allemaal met boter en suiker instonk.
Click to reveal
Click to hide
In elk interview zaten Ryan Reynolds, Hugh Jackman met droge ogen te beweren dat ze niet aan de legacy van Logan komen.
Nou dit is totaal niet waar, ze gaan er gigantisch mee aan de haal in de openingsscène en openings credits.
Als eerste moet Deadpool volgens het verhaal Wolverine vinden, en begint dus te babbelen dat Wolverine helemaal niet dood is.
Vervolgens heeft Deadpool het vergaande lichaam gevonden van Wolverine en zien we alleen nog het adamantium skelet met hier en daar nog een stukje vel.
Dan komt de TVA in beeld en beginnen de openingscredits, en op het nummer van Nsync - Bye bye Bye gebruikt Deadpool de ledematen van Wolverine om zijn tegenstanders af te maken.
Later komt Deadpool verschillende versies van Wolverine tegen die te hilarisch zijn.
Maar dan is er een cameo van niemand minder dan Henry Cavil die als Wolverine te zien is, of zoals in de film wordt gezegd, Cavelrine!
Dat er cameo's in deze film zitten dat was al bekend, maar als je een beetje into Marvel bent dan ga je niet teleurgesteld worden, deze film is een echte love letter naar de fans en naar de rijke historie die Marvel te bieden heeft.
Click to reveal
Click to hide
Elektra uit Daredevil en X-23 waren al bekend maar dat daar ook nog eens:
Wesley Snipes als Blade
Channing Tatum als Gambit
Aan worden toegevoegd daarvan sprong ik voor de tweede keer uit mijn stoel.
De eerste keer was dat bij de scene dat ze in de Void terecht komen en een figuur tegenkomen met een cape en kap op.
Dan in het volgende shot lijk je de arm te zien van Captain America, dan gaat de kap af en we zien Chris Evans, maar dan blijkt hij zijn rol Johnny Storm aan te nemen uit de Fantastic Four.
Met het source materiaal gaan ze heel goed om in de film, en Dogpool laat je smelten als die in beeld komt elke keer.
Een hond zo lelijk als de nacht, maar toch heeft Dogpool iets aandoenlijks.
En de film zet de deur wagenwijd open naar de komst van de X-men en mutants in de MCU.
Blijf vooral zitten tijdens de credits ook hier zitten een paar toffe dingen in.
Click to reveal
Click to hide
Er worden behind the scenes beelden getoond van alle acteurs die een rol gespeeld hebben in de X-men.
Maar aan het eind van de credits hebben we natuurlijk de after credits scene.
En moest Chris Evans altijd de perfecte persoon spelen die niks van vloeken en schelden moest hebben, in een klein minuutje maakt hij dat helemaal goed en zie je Deadpool ondanks het masker zichtbaar plezier hebben in de tirade van Chris Evans
Zelf ga ik zeker nog een keer naar de film, want er gebeurt heul veel in de film wat ik graag nog een keer wil zien.
En ook vanwege Lady Deadpool, een niet al te grote rol, maar ik vindt hem geniaal in zijn eenvoud.
Ook de casting van dit karakter is subliem!