Nou, dat waren 18 seizoenen Pandadroom. Ga we hem missen? Ik denk het niet. By far de slechtste ervaring in de Efteling van de afgelopen 10 jaar. Ik hoop dat we met Fabula in ieder geval een film kunnen verwachten die meer tijdloos is dan Pandadroom was, we een betere afwerking krijgen van de voorshow waar de aankleding niet ineens halverwege ophoudt en bovenal de Efteling beseft dat zo een film maximaal een jaar of 3 mee moet gaan en dan tijd is voor vernieuwing. Hopelijk heeft men met Aardman niet perse een film ontwikkeld, maar bovenal een universum waar die figuren meerdere avonturen kunnen beleven. Dat zou de vernieuwing een stuk eenvoudiger maken.
Als je kijkt naar hoe EuropaPark dat in 2003 al besefte en hun 4D zaal direct tot generieke bioscoopzaal heeft gemaakt, dat heeft ze later zoveel meer profijt gegeven. Daar wisselen de films bijna elk seizoen en/of wordt afgewisseld tussen verschillende films. Ik hoop nog steeds dat de Efteling een soortgelijke trend kan maken met Fabula, maar dan wel met de kwaliteit van een voorshow en speelruimte na afloop.
Over 5 weken weten we het! 😃