Tonnie Ik vind die extra lagen in de opdrachten in België ook fantastisch; dat moeten ze in Nederland ook veel meer doen. Ik bedoelde ook juist te zeggen dat ik de veilingopdracht in de Belgische De Mol minder storend vond dan in de Nederlandse Wie is de Mol, doordat er nog extra lagen in zaten. In de Nederlandse versie kon de mol gewoon de hele pot leeg kiepen zonder iets te hoeven doen. Waarschijnlijk krijg je dan wel wat meer de verdenking op je als je het te gek maakt, maar Renee was toch al bij de meerderheid door de mand gevallen. Het meeste stuitende dit jaar was natuurlijk dat Joshua een rood scherm kreeg, terwijl hij op de goede mol zat en er nog 6 deelnemers over waren. Sommige molloten zeggen zelfs dat de mol de eerste opdrachten best wat geld in de pot kan spelen, omdat ze weet dat er toch nog veiling komt waarin ze flink wat geld uit de pot kan halen. Hoe moet een kandidaat er dan achter komen op wie ze de testvragen moeten invullen in de eerste afleveringen???
In België kon de mol niet moeiteloos een willekeurige hoeveelheid geld uit de pot halen, maar moest hij ook nog goed inschatten wie de dossiers zou inkijken. Bovendien hadden de deelnemers invloed door wel of niet in het dossier te kijken.
Ik ben het ook met je eens dat opdrachten in Wie is de Mol dit jaar te vaak alles of niets waren en onmogelijk te halen, waardoor de pot nooit groot kon worden en een veilingopdracht nog storender wordt. Maar een goed gevulde pot kan ook helemaal leeg getrokken worden, omdat er gewoon geen limiet zit op hoeveel geld er uit de pot gaat.
@Japio Het diner met de bomstoelen vond ik juist een geweldige opdracht.