Afgelopen off-season heeft Dollywood veel werk verricht aan een viertal van hun achtbanen. Een daarvan is Mystery Mine, de Gerstlauer Eurofighter van het park. Er zijn enkele stukken track vervangen en de layout is aangepast.
Mystery mine staat bekend om de bijzondere layout van de baan. Er zitten relatief veel stukken op waar de wagens vrij langzaam doorheen gaan. Bijvoorbeeld, na de eerste lift heb je een paar mini dips, vervolgens een remsectie, en dan een kleine drop richting een verhoogde turn around, waar je bijna 80 graden schuin staat. Vervolgens maak je nog een bocht naar de volgende remsectie.
Het schuine turn around element en de tweede remsectie van Mystery Mine. Foto door Robert Ulrich via rcdb.com
Die verhoogde turn around zit niet meer in de baan. In plaats daarvan gaat de baan meteen naar links na de eerste remsectie, en met een redelijke drop gevolgd door een meer horizontale turn around rijdt hij de tweede remsectie in.
Denken jullie dat dit beter is voor de ritervaring? Ik denk het persoonlijk wel, als je kijkt naar hoe Mystery Mine vroeger door die schuine turn around heen kroop, haalt dat best wat van de ervaring weg. Deze verandering maakt de baan wel wat vloeiender denk ik.
Ter vergelijking een video van hoe het voorheen was.