De Star Wars versie is inderdaad de derde. Ik heb zelf ook nooit de échte originele versie gedaan aangezien die in 2005 werd omgetoverd tot Mission 2, die ik wel heb kunnen doen. Mijn hele "probleem" met de Star Wars versie is dat het (in mijn mening) gewoon een extreem slechte overlay is;
De binnenwachtrij is van zicht op de layout (Mission 1) naar zicht op de remmen (Mission 2) naar totaal geen zicht (SW) gegaan, wat gewoon een leuk effect was om de queue minder saai te maken.
Het uiterlijk van het gebouw is nog gewoon Jules Verne maar dan met een paar Star Wars posters en banners er aan, wat imo enorm hard botst met het Star Wars thema. In de Amerikaanse/Aziatische versie is dat een minder groot probleem, aangezien het gewoon een wit gebouw is wat prima uit de filmreeks zou kunnen komen.
De onboard audio van de originele vind ik persoonlijk echt bagger ten opzichte van de versies ervoor door de Franse dialoog en laser-soundeffects die ertussen zitten. Ik snap wat ze proberen, maar vind dat het bij zo'n achtbaan gewoon niet past (waar ik trouwens ook voor vrees bij de nieuwe Iron Man overlay voor RNRC). Ook hierbij lijkt mij dit beter te passen in de Amerikaanse/Aziatische versie door de lagere intensiteit van de baan zelf, geeft meer ruimte voor een 'verhaal' te vertellen.
Ik blijf het zeggen: Star Wars is van Disney maar het is geen Disney (net zoals zowat alle andere franchises die ze hebben overgekocht). Ze hebben letterlijk een half-vervallen park dat draait rond films een steenworp verderop waar ze prima een kwaliteit ground-up Star Wars attractie konden zetten, wat ze met de expansion hopelijk ook gaan doen (x doubt). Denk dat het hele probleem met het Star Wars thema vooral is dat het een ander soort fantasie is die je in de rest van het park ziet. Daarnaast is het voor mensen die nog nooit Star Wars hebben gezien natuurlijk een redelijk verwarrende attractie omdat je gewoon midden in de storyline wordt gegooid terwijl dat bij andere attracties logisch opbouwd als er een verhaal aan te pas komt. Mijn vader kwam er enorm verward uit en vond er geen drol aan, en echt een pretpark fan is hij niet. Dat is ook een probleem wat ik met Symbolica heb maar dan ietsje anders; daar proberen ze een verhaal te vertellen terwijl dat er niet is (maar dat is een rant voor de volgende keer 😆).
Het enige positieve wat ik kan zeggen over de nieuwste versie ten opzichte van de twee vorige is dat er nog best mooie andere treinen zijn met vest restraints ipv hard OTSR's wat de rit net wat comfortabeler maakt.
Fixma Maar goed het gehele gebied is weinig Jules Verne meer
Ja klopt, vind dit nu zelf niet de grootste ramp aangezien de theming zonder kennis van Jules Verne nog steeds mooi is. Mission 1 ziet er mij extreem mooi uit met die muziek en alles maar voor mij zou het goed genoeg zijn om Mission 2 terug te brengen, dan is het net zoals BTMR een achtbaan waar gewoon iedereen (boven de 1m20) in kan zonder er met verwarring uit te komen.
Anyways dit was mijn kleine rant over Star Wars HyperSpace Mountain: Rebel Mission 😆