entahlanak De details zullen we WSL nooit officieel weten.
Wat ik er van weet is dat die SFX coaster gepland was om te openen in "Fase 3". Oorspronkelijk was dat 2024, maar met alle uitstel en problemen zal dat ongetwijfeld niet meer kloppen.
Mad Ramp Peak daarentegen zou meteen met het park moeten openen en dus al lang klaar zijn.
Ik kan me best voorstellen dat MRP om deze reden nog afgewerkt moet worden en alsnog ooit moet gaan openen, maar dat Genting het plan voor de SFX coaster al heeft laten varen en hier verder van af ziet. Wellicht dat er nog meer delen van de baan verkocht gaan worden. Ook omdat de baan in Abu Dhabi ook niet bepaald zonder problemen draait.
Ik zou er in elk geval op gokken dat we nooit een opererende SFX coaster in Maleisië gaan zien. Ik hoop dat ze het budget en verstand hebben om met Intamin in zee te gaan. Die hebben inmiddels toch al behoorlijk wat succesvolle achtbanen met effecten weten te bouwen. Ze kunnen wellicht niet elk effect leveren wat Dynamic Attractions in hun portfolio had zitten, maar ze kunnen ongetwijfeld wél een mooi alternatief bieden. (als er genoeg budget is zouden ze zelfs alsnog dezelfde effecten kunnen ontwikkelen, wie weet).