Afgelopen twee dagen Fantasy Springs bezocht. De eerste dag samen met duizenden andere voor de poort een uur staan wachten, zodat we op tijd de Frozen DPA konden aanschaffen. En dat lukte prima, want om elf uur konden we er al in. Misschien had ik hele hoge verwachtingen, alleen de attractie heeft me niet echt gegrepen. Dat wisselen van die boten van voor naar achter, het werkt allemaal soepel, alleen het heeft me niet echt gegrepen. Misschien ook omdat het verhaal van de film wel heel clichématig is uitgewerkt.
We hadden trouwens een hele regenachtige dag, dat is voor de beleving misschien wat minder, maar voor de wachtrijen is dat dus geweldig. Want later die dag hebben we Peter Pan met een half uur kunnen doen en Tangled met 25 minuten. Peter Pan is voor mij de parel in dit nieuwe gebied, wat een geweldige attractie is. Mooie techniek, goede muziek en ook een beetje lol erin. Love it! En Rapunzel is kort, maar dé scène is wel echt fantastisch om doorheen te gaan (no spoilers). De vierde ride hebben we overgeslagen, die heeft continue op 60+ gestaan. Gisteren scheen trouwens de zon, en toen liepen de wachttijden op een gegeven moment overal naar 100+ op. En toen Frozen én Peter Pan er allebei uit knalden was Rapunzel zelfs 120+ minuten. Dat legt trouwens wel een enorme druk op de rest van het park als Fantasy Springs met twee grote rides eruit gaat. Overal liepen de wachttijden toen behoorlijk op, deels omdat de DPA van de rides dan een free ride naar keuze wordt. En omdat er echt wel een heel groot stuk capaciteit wegvalt.
Met vroeg wachten en wat afstemming lukt het je trouwens prima om in voor 13 uur al vier major rides te doen in het park. Zo hadden wij op de eerste dag voor 13 uur Journey, Indy, Frozen en Peter Pan. En tussendoor Sinbad en Ariels grotto ding te bezoeken. Het is even vroeg opstaan, maar dat wordt dus wel beloond. De tweede dag waren we om half tien in het park (zonder een uur voor opening te wachten), en ook dan is het aanbod aan onbetaalde en betaalde passen echt nog ruim beschikbaar. Alleen Frozen is binnen 25 minuten echt weg op drukke dagen.