Niek ik denk dat ik, op basis van een onride, nog nooit een darkride heb gezien waarbij de schermen zó goed hand in hand gaan met het echte decor, wat weer samen gaat met projectie op het decor zelf. Heel goed gedaan 😎
Daar ben ik het dan wel weer enigszins mee eens, al heeft Universal ook een paar parels. Het is ook een kwestie van smaak en voorkeur. Ik ben van mening dat schermen niet de hoofddecoratie van een scène/darkride moet zijn/kunnen vervangen, maar juist een toegevoegde waarde net zoals bij de buurvrouw van deze darkride (Frozen).
Echter juist omdat er al twee darkrides naast deze Peter Pan ride liggen, is het voor de diversiteit natuurlijk geen probleem om een screen based darkride te maken. Ik blijf het echter een makkelijke manier van imagenering vinden. Om toch weer bij Frozen terug te komen; als je daar ziet wat voor geweldige illusies en technieken ze hebben verzonnen met fysieke decors, dan springt mijn hart een veel groter sprongetje.
Niek en even een eigen reactie waardig: in deze video zien we meer van de rapunzel lantaarn scene, waarvan we wat mij betreft evenzo onder de indruk mogen zijn. Ik bedoel, die animatronics zijn écht goed.
Eens. Disney Adventure World had deze ride moeten krijgen in plaats van die bootjesmolen. Die hadden ze gewoon kunnen vervormen in Alien Swirling Saucers voor Toy Stories Playland zoals in het originele plan.
Het is een korte darkride, maar wel een met een grote capaciteit. Het is ook een van de meest geliefde prinsessen naast de Frozen meiden, dus ze had wel een grotere attractie verdiend in Parijs.
Ik vind het stukje buiten ook wel enorm tof. De zingende Rapunzel in de toren is een vet showelement zowel in de ride als daarbuiten. Flynn en het paard zijn ook leuk gedaan. De twee scènes binnen zijn simpel, maar indrukwekkend en het hoogtepunt en in feiten waar heel deze ride door en voor gemaakt is; de lampionnen scène. Kippenvel! Eén van de meest iconische scènes uit een Disney film is eindelijk vertaald naar een darkride. Ik moet wel eerlijk zeggen dat er voor mij wel iets te veel attractie-boten samen in de scène zitten wat het intieme wel wat weghaalt.
Dit is natuurlijk het hoogtepunt en de ride eindigt hierna redelijk abrupt. Ik had een afscheid scène met Rapunzel (misschien met kort haar), Flynn, Pascal en het paard die te samen nog een lampion loslieten wel een mooiere afronding gevonden.