Dutch23 Wereldattractie? Ik vind het allemaal veel te makkelijk met die schermen. Sommige zijn leuk verwerkt in echt decor, maar veel ook gewoon 100% scherm. Jammer.
ik denk dat ik, op basis van een onride, nog nooit een darkride heb gezien waarbij de schermen zó goed hand in hand gaan met het echte decor, wat weer samen gaat met projectie op het decor zelf. Heel goed gedaan 😎
keey87 Die bevroren cape is nog makkelijk te verklaren door een buis in de zoom aan de bovenkant en dan met de juiste hoek van de projectie krijg je dit geweldige effect. Waar ik voorlopig nog mijn hoofd over breek is de fontein die in een ijssculptuur veranderd. Ik heb die ondertussen al 50 keer zien veranderen en toch....
Ha, die had ik toch echt andersom. Die fontein is easy, zoals de heren hierboven mij ook al verklaren. Je ziet alleen een 'bolle watervorm' waarop de fontein geprojecteerd wordt, de bevroren spikes worden door de fontein zelf aan je zicht onttrokken. De fontein draait, maar door de projectie valt dat niet op. Totdat de projectie het water stil laat staan, en de spikes tegelijkertijd zichtbaar zijn. Resultaat: bevroren fontein.
De bevroren cape die ontdooid wordt vind ik echter héél knap gedaan. Ik snap denk ik wel hoe het werkt, maar het is zo subtiel en vloeiend gedaan, prachtig.
En de 'reactie' van Anna en Hans?! :