Waarschijnlijk ben ik niet de enige die tijdens de afgelopen maanden regelmatig in het fotoarchief dook. Niemand van ons heeft het aantal pretparkbezoeken gemaakt dat hij/zij eigenlijk gepland had voor 2020. Daarom is dit een ideale periode om terug te blikken naar het verleden... en waarom niet met een spelletje?
Het opzet is simpel: je stelt een vraag waarin je vraagt naar de leukste/snelste/lelijkste/pijnlijkste/mooiste/weet-ik-veelste ervaring. De volgende poster antwoordt daarop met een (liefst zelfgemaakte) foto en stelt meteen daarna een volgende vraag. Een extra woordje uitleg bij de foto wordt geapprecieerd, al hoeft het uiteraard geen half tripverslag te worden. Topicstarter begint met een voorbeeldje:
Wat is de koudste pretparkdag die je ooit beleefd hebt?
Dat was wellicht 31 december 2016. We vierden die avond nieuwjaar in Wuze Town, maar natuurlijk bezochten we overdag eerst Phantasialand. Het was ijzig koud en ik herinner me nog goed hoe het ochtendlijke ritje Taron me een gevoelstemperatuur van -30°C opleverde. Gelukkig bleven de watervallen van Chiapas moedig doorklateren en was het op deze Oudjaarsdag eigenlijk helemaal niet druk in het park.
Wat is de mooiste rollercoaster die jij ooit in levenden lijve zag?