Ik heb nog eens rustig na zitten denken over de aankondiging en eventuele redenen waarom dit zo is gegaan op dit moment. Daarbij ben ik tot de volgende conclusie gekomen. Walt Disney World marketing team zit natuurlijk te springen om dit jubileum aan te kondigen, maar ze zitten met het volgende probleem, de pandemie. Zolang de CDC en de Amerikaanse regering dit niet onder controle krijgt zullen veel plannen die normaal gesproken vanzelf sprekend zijn niet gebeuren tijdens dit jubileum. Aangezien het feest over 8 maanden begint, is het gaan kriebelen bij marketing en hebben ze gezegd "We gaan nu iets aankondigen om alvast duidelijk te maken dat 2021-2022 het jaar is om te gaan. Want er precies gaat komen bedenken we wel wanneer CDC en de regering beter kunnen aangeven wat wel en niet mogelijk is."
Wat ik nu persoonlijk zie gebeuren is dat ze een aantal kaarten zijn gaan klaar leggen om mensen over de streep te trekken. Waarbij ze een verspreiding van aandacht willen genereren gedurende het eerste 12 maanden van de viering om uiteindelijk zoveel mogelijk mensen over de streep te trekken met nieuwe dingen in het park richting het eind van de viering in eind 2022, begin 2023.
Zomer 2021 - Ratatouille opent
1 Oktober 2021 - Beacons of Magic projecties (+ vervanging Happily Ever After?)
Herst 2021 - Harmonious (zakelijke pakketen worden momenteel verkocht met Harmonious erin voor oktober 2021)
Winter 2021 - Tron (moeilijk gok, de canapé is nog steeds niet klaar en de thematisatie voor de binnenkant is al een vergunning voor aangevraagd)
Lente 2022 - Star Wars Galactic Starcruiser (boekingen vanaf Oktober 2021)
Zomer 2022 - Guardians of the Galaxy (opnames voor de film beginnen mid 2021, waarbij dan gelijk ook de film voor de attractie opgenomen zal worden)
Aangezien de eerste Character dining weer is opgestart bij Hollywood Studios en Fantasmic is begonnen met testen. Verwacht ik dat op een of andere manier Walt Disney World snel ook weer andere experiences wil gaan aanbieden. Wanneer deze regels duidelijker zijn en CDC en de regering meer vrijheden geven aan het resort kunnen ze de kalender volledig vullen met alle speciale overlays en speciale experiences.
Mijn marketing skills zijn wat roestig, maar dit klinkt in mijn oren als een goed plan. Zeker als je niet weet wat de regelgevingen zullen gaan zijn en mensen vanuit de hele wereld momenteel niet kunnen of mogen reizen. Alle gaten kun je dan later opvullen met shows, experiences en andere leuke dingen die niet gelijk enorm veel meer mensen zullen aantrekken.