Ah, Turkije. Een vrij populair vakantieland onder Nederlanders, maar als coasterfanaat was er niet veel te beleven. Maar een aantal jaar geleden kwam daar verandering in met de aankondiging van Ankapark, later hernoemd naar Wonderland Eurasia, een enorm pretpark met een hoeveelheid achtbanen waar zelfs Energylandia jaloers op zou zijn. De grote ster van het park zou Lightspeed worden, een Intamin 10-inversion coaster.
Lightspeed, foto door Wonderland Eurasia
Het park was een groot project, opgezet vanuit het bestuur van Ankara door voormalig burgemeester Melih Gökçek.
Echter heeft het park niet veel opgeleverd: na enkele maanden is het alweer gesloten omdat het lang niet zo populair was als wat ze hadden voorspeld en nu is er alleen een bewaker in dienst die het gebied in de gaten houdt.
Maar ik heb mogelijk goed nieuws voor al mijn mede credithunters: volgens dit bericht van starparc.be (en wat hulp van Google Translate) heeft Ankara een nieuwe operator gevonden voor het park. Dit wordt het textielbedrijf "ECS Stil Tekstil". Ze hebben inmiddels een contract getekend voor o.a. energierekeningen en het betalen van salarissen van medewerkers. Ook wordt er voorspeld dat het park nu in de eerste week van april open gaat.
Hoe denken jullie over dit park, zou je het een keer willen bezoeken? Ik ben zelf wel fan van credit jagen en er staan hier toch een paar unieke achtbanen, dus ik denk dat wel ga proberen om een keer naar Ankara af te reizen. Misschien in combinatie met het Land Of Legends theme park in Antalya en het Korsan Adasi park in Istanbul.